سقوط بی سابقه ارزش بیتکوین

بیتکوین در ماه های اخیر کاهش ارزش بی سابقه ای را شاهد بوده و ارزش آن به 5 هزار دلار تنزل یافته است، در حالی که ارزش آن در سال گذشته به حدود 20 هزار دلار نیز رسیده بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع، ارزش بیتکوین یکی از ارزهای مجازی، دچار شدیدترین کاهش قیمت از اکتبر گذشته شد و تنها چند ماه در سال 2017 برای سرمایه گذاران در این ارز رمزی خوشحال کننده بود؛ چرا که ارزش آن در چند هفته به حدود 20 هزار دلار رسید اما این روزهای خوب زیاد ادامه نیافته و کاهش قیمت آن در آغاز سال 2018 آغاز شد و تاکنون سقوطی بی سابقه را تجربه کرده است زیرا هم اکنون قیمت آن به پایین ترین حد خود یعنی 5 هزار دلار رسیده است.

برخی کارشناسان این کاهش قیمت را فرصتی مناسب برای مردم جهت خرید ارزان بیتکوین دانسته اند؛ اما برخی دیگر آن را بحرانی فاجعه بار می دانند. ماتی گرینسبان یکی از تحلیلگران پایگاه اینترنتی سرمایه گذاری جهانی « eToro» گفت: آنچه هم اکنون می بینیم پیامد صعود بی سابقه بیتکوین و تجهیزات رمزنگاری است که در سال 2017 شاهد آن بودیم و امسال تنها تصحیح روند گذشته است.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی «مترو» انگلیس، قیمت ها بدون هیچ گونه توجیهی به بالاترین حد خود رسید؛ بنابراین لازم است کاهش یابد و این اتفاق به دلیل طبیعت خطر آمیز بودن هر صنعت نوپایی به وجود آمد اما تغییرات این چنینی قیمت ها به معنای پایان یافتن کار ارز رمزها نیست چرا که این فناوری هنوز در ابتدای راه است.

فعالیت در این بازار بسیار کُند شده و در سال جاری روزانه نزدیک به 2.1 میلیارد دلار ارزش تبادلات بیتکوین بوده که هم اکنون این رقم به 350 میلیون دلار کاهش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977344

وب گردی

وب گردی