پنج محصول نانویی در فهرست بهای سازمان نظام فنی و اجرایی کشور/ تقدیر از ۱۳ شرکت فناور برتر

در ششمین مجمع اقتصاد فناوری نانو با امضای پروتکل بین امور نظام فنی کشور و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو پنج محصول نانویی در فهرست بهای سازمان نظام فنی و اجرایی کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محصولات مرتبط با پروژه‌های عمرانی شامل لوله پلی پروپیلن بی صدا با اتصال فشاری، شیشه های نانوییLow E خود تمیز شونده و منعکس کننده نور و گرما، شیشه های لمینیت نشکن، پوشش ضد حریق پایه سیمانی و کاشی آنتی باکتریال است.
قانع فر مدیر سازمان نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه بعد از امضای پروتکل از فناوران خواست تا محصولات خود را معرفی کنند و گفت: این مجموعه برای مدیریت و راهبری پروژه دولتی فعالیت می کند و یکی از مهمترین دستور کارهای این سازمان تهیه فهرست بهای قیمت گذاری و برآورد کالا و تکنولوژی های مختلف در پروژه‌های دولتی است. در همین راستا از فناوران دعوت می کنم که در چهارچوب این توافقنامه از طریق ستاد ویژه توسعه فناوری نانو محصولات و دست‌آوردهای خود را به ما معرفی کنند که بعد از کنترل های لازم و درج در دفترچه قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلف مانند ساختمان، مهندسی، آب، نیرو و حوزه‌های جدید حتی کشاورزی داشته باشد. همچنین ما از محصولاتی مبتنی بر فناوری نانو که موجب افزایش طول عمر پروژه می شود نیز استقبال می کنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد که مباحث ما فقط اجرا و ثبت در دفترچه فهارس بها نیست بلکه قصد داریم پروژه های دولتی را به استفاده از محصولات ترغیب کنیم. با استفاده بخش دولتی از این محصولات بطور خودکار بخش خصوصی نیز در صنایع ساختمانی به استفاده از این محصولات تمایل نشان داده است؛ بنابراین بازار بزرگی برای این محصولات ایجاد خواهد شد.
سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز گفت: چندین قلم از محصولات مبتنی بر فناوری نانو در فهارس بها وارد شده است و تعداد این محصولات در آینده توسعه خواهد یافت و بازار بزرگ مرجعی برای بخش خصوصی فراهم خواهد شد. با همکاری دوجانبه یک تاثیر مثبت در فضای کسب و کار و افزایش اشتغال مهیا خواهد شد.
لازم به ذکر است سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هر ساله علاوه بر اصلاح و بروزرسانی قیمت تمام شده آحاد عملیات نسخه‌های فهرست بهای سال های قبل نیز برای پاسخگویی به نیاز پروژه ها تغییر می کند و محصولات عمرانی مبتنی بر فناوری های نوین به فهرست پایه اضافه می شود.
درج مطالب مرتبط با فناوری نانو در این آیین نامه ها می تواند علاوه بر توسعه حجم بازار محصولات نانو در زمینه آگاهی شرکت‌های بزرگ صنعتی و پیمانکاران از فرصت ها و توانمندی های نانو شود همچنین موجب تشویق آنها برای ورود به این حوزه و ایجاد رقابت بین شرکت ها است.
گفتنی است در سیزدهمین دوره برترین شرکت های فناوری نانو از ۱۳ شرکت برتر تقدیر کردند.
در حوزه صنعتی شرکت پارسا پلیمر شریف، شاهین سازه فجر و شرکت تولیدی گرانیت بهسرام، در حوزه فناوری؛ شرکت آرتاش کامپوزیت، شرکت گسترش فناوری خوارزمی و نانو تارپاک همچنین در بخش صادراتی شرکت‌های اکسیر نانو سینادارو، پوشاک نانو مهیار، آسافلوت، صاایران، فناوری نانو مقیاس و شرکت فرخ سپهر کاشان تقدیر شدند.


انتهای پیام/

کد خبر: 977366

وب گردی

وب گردی