فولادوند: دانش آموزان در دوره‌های پژوهشی خارج از کشور شرکت می کنند

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: دانش آموزان برای ارتقای سطح علمی در دوره های پژوهشی خارج از کشور شرکت می کنند.

عبدالرضا فولادوند در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درخصوص رمز موفقیت دانش آموزان در المپیاد های علمی و پژوهشی گفت: بدون شک یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت دانش آموزان همکاری گسترده اولیا، مربیان و مدیران مدارس است و علاوه بر مباحث علمی باید فرزندانمان را به سمت شادابی و نشاط هدایت کنیم.

وی افزود: برای دانش آموزان علاوه بر نیاز های اولیه که شامل لباس، خوراک، امرار معاش است باید نیاز های ثانویه آنها را هم تامین کنیم. نیاز های ثانویه بخش های مهم و اصلی است که به پیشرفت دانش آموزان در اجتماع کمک خواهد کرد.

فولادوند ادامه داد: نشاط و شادی، ارتباط با دیگران در جامعه، شناخت کامل از نوع ارتباطات سالم، مهارت آموزی، سازگاری جمعی، سفرهای تفریحی از جمله نیاز های ثانویه است که باید دانش آموزان را برای استفاده از این ابزارها هدایت کرد. متاسفانه خانواده ها بیشتر به مباحث علمی می پردازند و از اخلاق دانش آموزان غافل می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: یکی دیگر از برنامه های وزارت آموزش و پرورش اقدامات لازم برای اجتناب دانش آموزان از مواد مخدر و آشنایی با این مورد است تا در آینده دانش آموزان به سراغ مواد مخدر نروند.

وی در خصوص جلوگیری از مهاجرت نخبه ها اظهار داشت: باید برای نخبه ایجاد نشاط و نیازهایشان را برآورده کنیم تا مانع خروج این نفرات از کشور باشیم. نخبه ها سرمایه های جهانی هستند و اینکه فکر کنیم برترین های علمی از ایران بروند و دیگر به کشور ایران تعلق ندارند اشتباه است.

فولادوند تصریح کرد: دانش آموزان برای ارتقا سطح علمی در دوره های پژوهشی به خارج از کشور سفر می کنند؛ اما این نفرات مجدد پس از تکمیل دوره های به ایران بازخواهند گشت. همه مثل ما ایران دوست هستند. نمی توانیم بگوییم بوعلی سینا به ایران تعلق داشت نه او متعلق به تمام دنیا است. باید نگرشمان را تغیر دهیم و باید زمینه های فعالیت کسب علم و دانش در داخل کشور فراهم شود تا نخبه ها برای ادامه تحصیل به خارج از کشور نروند.

وی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس از وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: بیشترین کمک به آموزش و پروش در تمام دوره ها از سوی مجلس شورای اسلامی بوده است. شاید ما آموزش و پرورشی ها گلایه ای داشته باشیم اما مجلس موظف است به تناسب درآمد آموزش و پرورش را تحت پوشش بودجه خود قرار می‌دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مورد حذف کنکور تاکید کرد: حذف کنکور روند خود را طی می کند و نمی توانیم یک شبه کنکور را حذف کنیم. باید شرایط حذف کنکور و مقدمات آن فراهم شود. این موضوع خیلی ساده است و با یک بخشنامه کنکور حذف می شود اما آیا می توانیم کلاس های دانشگاهمان را ساماندهی کنیم و تمام رشته های کنکور را حذف کنیم. باید در انجام کارهای فرهنگی تلاش کنیم.

کد خبر: 977380

وب گردی

وب گردی