رقابت ۱۸۸ فیلمساز از پنجم آذر در تهران

از دوشنبه پنجم آذر ماه همزمان با آغاز پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ۱۸۸ فیلمساز شامل ۱۶۴ فیلمساز داخلی و ۲۴ فیلمساز خارجی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ ۱۸۸ فیلمساز از سینماگران داخلی و خارجی در مسیر جشنواره مقاومت از پنج قاره و از ۲۳ کشور هفته آیندهدر تهران با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بر پایه این خبر؛ ۵۷ نفر از چهره‌های مطرح و شناخته شده سینِمای ایران و جهان کار داوری در بخش‌های مختلف جشنواره را بر عهده دارند.

در این خبر آمده است: در بخش بین‌الملل جشنواره در این دوره در مجموع ۹۰۶ فیلم از ۹۴ کشور متقاضی حضور بودند که ۲۴ فیلم از ۲۳ کشور به بخش مسابقه راه پیدا کردند. ۲۴ فیلم شامل: ۹ فیلم سینمایی و ۱۵ فیلم مستند از ۲۳ کشور به مرحله مسابقه جشنواره راه پیدا کرده اند. به این ترتیب: سوریه ۴ فیلم، روسیه ۳ فیلم ، عراق ۱ فیلم، بحرین یک فیلم، عربستان ۱ فیلم، لبنان ۳ فیلم ، فرانسه ۲ فیلم، اسپانیا ۱ فیلم ، هند ۲ فیلم ، آمریکا ۳ فیلم، اوروگوئه ۱ فیلم ، کانادا ۱ فیلم، ترکیه و بوسنی ۱ فیلم و انگلیس و چین ۱ فیلم.

همچنین؛ ۱۶۴ فیلم از سینماگران داخلی در بخش‌های «سینمایی»، «کوتاه»، «مستند»، «جلوه گاه نور» و «روایت نو» به رقابت می‌پردازند.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان های مختلف از ۵ تا ۹ آذر ماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: 977381

وب گردی

وب گردی