هوش مصنوعی چه تاثیری بر یادگیری ما دارد

در حال حاضر استفاده مردم از گوگل به مراتب بیشتر شده است اتفاقی که می‌افتد این است که ما داریم آرام آرام اینترنت و موتورهای جستجوگر را به هارد اکسترنال مغز خود تبدیل می‌کنیم.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، در سال 1998 مجموع کل جست و جوهای روزانه مردم در گوگل 9800 عدد بود. شاید ما جواب های خود را به سختی از کتاب ها پیدا می کردیم. اما حالا استفاده مردم از گوگل به مراتب بیشتر شده است و روزانه 5.7 میلیارد جست و جو در گوگل انجام می شود. این یعنی روز به روز دستیابی به اطلاعات ساده و ساده تر می شود. نتایج یک تحقیق در سال 2011 در مجله معتبر ساینس نشان داد دانشجویان مطالبی را که دسترسی آسان تری به آن ها دارند راحت ها فراموش می کنند.

منظور همان مطالبی است که می توان از گوگل خیلی آسان پیدا کرد. شاید اتفاقی که می افتد این است که ما داریم آرام آرام اینترنت و موتورهای جستجوگر را به هارد اکسترنال مغز خود تبدیل می کنیم. همچنین تحقیقی در سال 2009 نشان می دهد کسانی که زیاد از اینترنت استفاده می کنند در مقایسه با افرادی که کمتر از اینترنت بهره می برند فعالیتی به مراتب بیشتر در مناطق پره فرونتال مغزشان دارند. این مناطق هنگام تصمیم گیری سریع و همچنین هنگام فعالیت حافظه کوتاه مدت درگیر می شوند. ما با استفاده طولانی مدت از اینترنت یاد می گیریم که اطلاعات را زود فراموش کنیم چون تمام آن ها بدیهی جلوه می کنند و احساس می کنیم که هر وقت بخواهیم به آن ها دسترسی داشته باشیم پس خود را برای به خاطر سپردن اطلاعات چندان به زحمت نمی اندازیم. بنابراین هوش مصنوعی چالش های خودش را دارد. اما کسی چه می داند شاید واقعا هم لازم نباشد ما تمام اطلاعات را به حافظه بلند مدت خود بسپاریم.

به گفته مشاور ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، ایران در حوزه هوش مصنوعی در رتبه ۱۶ در سطح جهانی قرار دارد.
ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در این حوزه مشغول فعالیت است تا شاهد توسعه بیشتری در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 977387

وب گردی

وب گردی