شبکه بین‌المللی مراقبت‌های یکپارچه پرستاری افتتاح شد

شبکه بین‌المللی مراقبت‌های یکپارچه پرستاری به منظور گسترش همکاری با شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی USERN در دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بین‌المللی مراقبت‌های یکپارچه پرستاری با حضور رئیس و مؤسس شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی USERN در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

در ابتدای مراسم دکتر نیما رضایی، رئیس و مؤسس شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی USERN و عضو یک درصد دانشمندان برتر دنیا پرستاران را قشری محترم و ارزشمند دانست و گفت: حرفه شما حرفه مقدسی است و باید قدر آن را بدانید.

وی با تاکید بر ضرورت انجام کارهای بین‌رشته‌ای، کار کردن‌های جزیره‌ای را آفت بزرگی برای کشور دانست و افزود: برای ایجاد تغییر در محیط اطراف باید اول از خودمان شروع کنیم؛ باید خودمان را بررسی کنیم و نقاط قوت و ضعف و نقاط بهبود و فرصت را بشناسیم. باید بتوانیم ضعف‌ها و تهدیدها را بشناسیم و آن‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

رضایی در تعریف شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی USERN اظهار داشت: بستر اصلی یوسرن این است که بیاییم باهم گفتمان کنیم و در رشته‌های غیرپزشکی نیز وارد تعامل شویم. درواقع در یوسرن بحث ما تنها بین‌المللی سازی نیست؛ بحث بر سرکارهای بین‌رشته‌ای است. هدف در این شبکه علم بدون مرز از جمله مرزهای جغرافیایی، مرزهای بین‌رشته‌ای و مرزهای موجود بین نسل‌ها بود.

رئیس و مؤسس یوسرن با ارائه تاریخچه شکل‌گیری شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی USERN در ایران از برگزاری بیش از ۵۰۰ رویداد در قالب همایش‌ها، کنگره‌ها و رخدادها در سراسر جهان، امضای بیش از ۵۰ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی سطح دنیا، عقد ۱۵ تفاهم‌نامه با کشورهای امریکای لاتین و عضویت برندگان جایزه نوبل و بیش از ۷۰ درصد دانشمندان یک درصد برتر دنیا در این شبکه خبر داد.

وی شبکه بین‌المللی مراقبت‌های یکپارچه پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی تهران را یکی از ۷۰ گروه علاقه Interest Group شکل‌گرفته دانست و بر داوطلبانه بودن تمامی فعالیت‌ها در این گروه‌ها تأکید کرد.

رضایی از برگزاری کنگره برگزاری مینیاتورتالک با سخنرانی‌های ۱۲ دقیقه‌ای به‌عنوان یکی از برنامه‌های آینده یوسرن خبر داد و گفت: اعتماد به دانشجویان منشاء اتفاقات مهم است و تمام این‌ها بدون حضور دانشجویان علاقه‌مند که به‌صورت کاملاً داوطلبانه همکاری می‌کنند میسر نمی‌شد.

دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با تأکید بر فعالیت داوطلبانه اساتید و دانشجویان در راه‌اندازی شبکه بین‌المللی مراقبت‌های یکپارچه پرستاری از تلاش‌های افراد موثر در تشکیل شبکه قدردانی کرد و گفت: یوسرن کمتر از سه سال فعالیت و بدون کمک مالی از دانشگاه و تنها با تکیه بر یک بدنه توانمند، قوی و پرانگیزه دانشجویی بدل به درختی تنومند شده است.

وی افزود: در دانشکده پرستاری و مامایی نیز دانشجویان با علاقه مندی و به‌صورت داوطلبانه و بدون بهره مندی از امکانات دانشکده‌ای فعالیت کرده‌اند.

نیکبخت خطاب به دانشجویان دانشکده و تشکل‌های مختلف دانشجویی گفت: شبکه بین‌المللی مراقبت‌های یکپارچه پرستاری نه‌تنها یک رقیب برای سایر تشکل‌ها؛ بلکه یک فرصت برای تمامی دانشجویان و گسترش حوزه فعالیت‌های آن‌هاست.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: نباید از تکثرها نگران و ناراحت شویم؛ هر چه تشکل‌ها و انجمن‌ها در حوزه دانشجویی بیشتر باشند می‌توانند به رشد و ارتقای حرفه‌ای کمک کنند. وجود این شبکه نیز یک نقطه قوت و پتانسیل برای پیشرفت حرفه‌ای است و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری توسط دکتر نیما رضایی و دکتر نیکبخت نصرآبادی امضا و دفتر شبکه بین‌المللی مراقبت یکپارچه پرستاری با حضور رئیس و مؤسس شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی USERN و رئیس دانشکده پرستاری و مامایی تهران افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977412

وب گردی

وب گردی