ماموریت اصلی «کلاه سفیدها»

داستان «کلاه سفید ها» و حضور داوطلبانه آن ها در کشورهای آسیب دیده به خصوص سوریه، موضوعی است که در برنامه این هفته «قاره ها» مورد بحث و کارشناسی قرار می گیرد.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، کلاه خود های سفید سازمانی هستند که در سال 1944 در آرژانتین ایجاد شده و وابستگی مستقیمی به وزارت خارجه این کشور دارند. تشکیلاتی مردمی و داوطلبانه که وظایف و ماموریت هایشان شامل کمک های مردمی در حوادث طبیعی و اجتماعی و بازسازی و توسعه کشور آسیب دیده است.

سالگادو، تهیه کننده «قاره ها» در این برنامه سعی دارد بررسی کند که کلاه خود های سفید واقعا چه کسانی هستند؟ چه کسانی آن ها را تامین مالی می کند و چه افراد یا کشورهایی پشت این سازمان هستند؟ بر اساس گفته های خود کلاه سفیدها، آن ها طبق اصول مشخصی مثل انصاف، بی طرفی، استقلال و انسان دوستی، بنا بر درخواست کشور مقابل یا درخواست بین المللی در مناطق مشخصی وارد می شوند و دخالت می کنند.

در ادامه کارشناسان «قاره ها» تببین می کنند که چطور کلاه سفیدها در جنگ سوریه به اسم «نیروی دفاع مردمی سوریه» حضور داشتند و در حقیقت به عاملی برای دخالت غرب تبدیل شده بودند. این گروه ها در سوریه معمولا توسط انگلیس، ایالات متحده و عربستان سعودی تامین مالی می شوند. سالگادو تلاش دارد تا از تاریخ شکل گیری این گروه ها، ماموریت هایشان، منابع مالی و حامیان آن ها در سوریه و بقیه مناطق دنیا صحبت کند.

برنامه قاره ها در مدت زمان 25 دقیقه، شنبه ها ساعت 10:30 به وقت تهران برای مخاطبان اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش و یکشنبه ساعت 4:30 و 14:00 به وقت تهران بازپخش خواهد شد.

کد خبر: 977420

وب گردی

وب گردی