110 نماینده مجلس، طرح استیضاح وزیر علوم را امضا کردند

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل نگرانی های فراگیر نمایندگان  از عملکرد وزارت علوم، استیضاح وزیر علوم در دستور کار قرار گرفت، در حال حاضر این طرح در صحن مجلس در مرحله جمع آوری امضا قرار دارد و حدود 110 نفر تا کنون این طرح را امضا کرده اند.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه طرح استیضاح وزیز علوم گفت: زمانی که فردی را استیضاح می کنند، فقط تیتر موارد عنوان میشود، فردی در استیضاح هیچ وقت موارد را به طور کامل نمی نویسد و تنها محور های استیضاح ذکر می شود.

وی ادامه داد: به گونه ای دیگر می توان گفت توضیحات استیضاح در برگه نوشته نمی شود، تنها محورهای استیضاح به هر تعدادی که در نظر دارند، نوشته می شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای که وزیر برای استیضاح دعوت می شود، هر محور خوانده شده و افرادی که به عنوان نماینده استیضاح کننده هستند، موارد را توضیح می دهند.

وی اضافه کرد: به دلیل نگرانی های فراگیر نمایندگان از عملکرد وزارت علوم ، استیضاح وزیر علوم در دستور کار قرار گرفت. در حال حاضر این طرح در صحن مجلس در مرحله جمع آوری امضا قرار دارد، حدود 110 نفر تا کنون این طرح را امضا کرده اند، تصور می کنم اگر اوضاع همین طور پیش برود، تعداد امضاها به بیش از 150 خواهد رسید.

گفتنی است محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، چندی پیش تر طرح استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط نمایندگان مجلس خبر داد و محورهای مهم این طرح را ضعف مدیریتی، انتصابات ضعیف در برخی دانشگاه‌ها و عدم نگاه به توسعه دانشگاه‌ها دانست.

انتهای پیام/

کد خبر: 977424

وب گردی

وب گردی