نخبگان فرهنگی باید با پیوند شیعه و سنی؛ وحدت اسلامی را استمرار بخشند

رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به نقش مهم نخبگان فرهنگی در جامعه گفت: امروز وحدت بیت شیعه و سنی یک اصل حیاتی است که دشمن در صدد ایجاد شکاف در بین این دو مذهب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام محسن ابراهیمی در دیدار خود با نخبگان فرهنگی شیعه و سنی شهرستان پارسیان، با تبریک هفته وحدت این ایام را به فال نیک گرفت و افزود: این ایام به عنوان یک نماد اتحاد بین شیعه و سنی مطرح است و باید همه تلاش کنیم تا دشمن نتواند این وحدت را بشکند و با ایجاد تفرقه زمینه وحدت اسلامی را از بین برد.

این مسئول از نخبگان به عنوان اصلی ترین قشر جامعه یاد کرد و گفت: « فرهیختگان و نخبگان یک جامعه نقش مهمی در هدایت جامعه به عهده دارند و چنانچه از رسالت واقعی خود دور شوند و یا خدایی ناکرده دچار سردرگمی و اشتباه بشنود اقشار جامعه به تبع آنان به اشتباه خواهند افتاد و مسیر واقعی را گم خواهند کرد.

وی سه اصل توحید، معاد و نبوت را سه اصل مشترک در میان شیعه و سنی خواند و گفت: اصول عدل و امامت نیز مورد پذیرش اهل سنت است و احترام آنان به اولاد پیامبر نبی اکرم (ص) کاملا مشهود و محسوس است.

ابراهیمی گفت تا وقتی که شما به عنوان نور چشمان و هدایتگران جامعه بر اصل وحدت پافشاری کنید و بدانید که تفرقه توطئه دشمنان اسلام است تا بتوانند با ایجاد جدایی و شکاف قلب اسلام را با تیر توطئه نشانه برود و شکاف عظیمی بین مسلمانان ایجاد کند، دشمن هرگز نخواهد تنوانست به اهداف شوم خود حتی نزدیک شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به هفته وحدت به عنوان یک نماد روشن برای مبارزه با تفرقه افکنی دشمنان اسلام گفت: تا وقتی که وحدت کلمه و وحدت اسلامی در بین مسلمین جاری و ساری باشد هیچ آسیب و توطئه ایی نخواهد توانست این وحدت را کمرنگ یا بی رنگ نماید.

دکتر مهدی باقری نقش نخبگان را به عنوان پرچمداران حرکت های وحدت آفرین یادآور شد و افزود: هر جایی که نخبگان به خوبی بر وظایف و نقش خود واقف بوده اند و توانسته اند ایفای نقش کنند ، رشد و توسعه در آنجا به وضوح قابل رویت و دیدن است.

وی با تاکید بر اینکه نخبگان فرهنگی باید با ارائه راهکارهای علمی و عملی در حوزه وحدت اسلامی بیش از پیش، فعالیت های خود را تسریع داده و توسعه بخشند تا جامعه بتواند با درک این شرایط، وحدت اسلامی و دینی را در جامعه استحکام بخشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی پارسیان نیز در این جلسه با تاکید بر وحدت اسلامی گفت: خوشبختانه وحدت اسلامی به عنوان یک امر پذیرفته شده در بین جامعه شیعه و سنمی ما کاملا مشهود است.

دکتر محمود نصوری افزود: این شهرستان با تکیه بر شایستگی ها و نخبگان علمی، فرهنگی و.... حرکت رو به رشد خود را توسعه داده و امید است با همدلی و همراهی بیشتر بتوان به قله های بالندگی نزدیک شد.

این نشست با اظهار نظر نخبگان در خصوص ارائه راهکارهای صحیح در راستای استمرار و تداوم بخشیدن به وحدت اسلامی میان شیعه و سنی ادامه یافت.

کد خبر: 977439

وب گردی

وب گردی