باید به شرکت های دانش بنیان و دانشگاهیان در صنعت نفت میدان داد

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، گفت:باید نیازمندی های صنعت نفت را به دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان سپرد چرا که با این روش می توانیم شرایط سخت تحریم را پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، احمد محمدی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان، با اشاره به سال حمایت از ساخت داخل، اظهار کرد: همزمانی این نمایشگاه با سال حمایت از کالای ایرانی وظیفه همه آحاد جامعه و دست اندرکاران صنعت نفت را سنگین‌تر می‌کند.
وی تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی ما در مسیر خوداتکایی و خودکفایی سوق می دهد. نمایشگاه نفت و حفاری از سال ۸۸ با رویکرد اینکه نیازمندی صنعت نفت را بومی سازی کنیم.
وی افزود: هرساله شرکت‌های توانمند، دلسوز، ماهر و متبحری پا به این عرصه گذاشتند. دستاوردهای داخلی از ایده تا کارهای آزمایشی، ساخت نمونه پایلوت و رسیدن به تولید انبوه، تجاری‌سازی و بکارگیری در صنعت سیر تکاملی را طی کرده است.
محمدی ادامه داد: ️در زمان حفاری یک حلقه چاه بالغ بر 20 هزار قطعه به کار گرفته و مصرف می شود. اگر زنجیره ساخت، مصرف، بازسازی و اصلاح که در این صنعت به کار گرفته می‌شود، بومی‌سازی شود، سودآوری و ارزآوری و جلوگیری از خروج سرمایه ارزی را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: طی ده سال گذشته روند رو به رشدی را در برگزاری نمایشگاه با حضور سازندگان و تامین کنندگان توانمند و ماهر شاهد بوده ایم که خوشبختانه از نظر کمی و کیفی سطح بسیار بالایی را داشته و بیش از 10000 قطعه را بومی سازی کردیم که گواهی بر همت بالای ما در نگاه به داخلی کردن ساخت قطعات است .
محمدی با اشاره به ظرفیت عظیم منابع انسانی و دانش فنی در کشور اذعان داشت: با بهره گیری از این ظرفیت ها و تسهیم دانش، سودآوری بالایی را برای کشور عزیزمان محقق خواهیم کرد.
محمدی ادامه داد: از منظر پتانسیل نیروی انسانی و آزمایشگاه متنوع و حضور شرکت های دانش بنیان و تامین کنندگان سازندگان تجهیزات نفتی اگر به خودکفایی نرسیدیم شاید بخشی از مدیران میانی مقصر هستند که نتوانستند نیازمندیها را خوب شناسایی کنند.زمانی که با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت جلسه تشکیل داده بودیم هنوز این انجمن متوجه نبود که چه کالایی را تولید کنند.
محمدی تاکید کرد: ما باید از طریق پدیده و تحقیق و ایده پردازی بتوانیم با کمک شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهیان بخشی از نیازمندی های صنعت نفت را تامین کنیم.
او افزود: باید میدان را به دانشگاهیان و شرکتهای دانش بنیان داد تا در این عرصه خودنمایی کنند.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ادامه به اهمیت برگزاری نمایشگاه ساخت پرداخت و تاکید کرد: باید در این نمایشگاه و رویدادهای مشابه تفاهنامه ها و قراردادهایی منعقد گردد تا بتوانیم به اهداف تولید و ساخت دست یافته و کاملا از کالا و خدمات خارجی بی نیاز گردیم .
محمدی از رونمایی پنج کالای مهم بومی سازی شده ، برگزاری پنل های تخصصی و انعقاد تفاهم نامه های ساخت در دهمین نمایشگاه ساخت خبر داد و گفت : باید در اقدامی "عملی"، بتوانیم در راستای اهداف سازمان گام برداریم و بر شتاب موجود در تعامل گسترده تر با سازندگان، تامین کنندگان و شرکتهای دانش بنیان افزوده و از شرایط خاص موجود با موفقیت و سربلندی گذر کنیم.

در دهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان بیش از 220 شرکت داخلی که در زمینه ساخت قطعات و تجهیزان مورد استفاده در صنایع نفت، گاز، پالایش،پتروشیمی و حفاری فعالیت می کنند، مشارکت دارند.

این نمایشگاه از پتجشنبه اول آذر تا روز یکشنبه چهارم آذرماه 1397 از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدید متخصصان، کارشناسان و علاقه مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977468

وب گردی

وب گردی