ساخت پهپاد بسیار پیشرفته در آمریکا

دانشمندان آمریکایی مرکز فناوری ماساچوست از دستیابی به تکنولوژی خبر دادند با آن پهپادها بدون استفاده از نیرو و تجهیزات محرک متداول کنونی و با بهره مندی از انرژی هوای یونیزه حرکت می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از گذشت 115 سال از اختراع اولین هواپیما دانشمندان فناوری جدید را برای پرواز در هواپیماهای کوچک طراحی کردند که بدون صدا و بدون استفاده از ملخ های متداول در هواپیماهای بدون سرنشین پرواز می کند.

مهندسان مرکز فناوری ماساچوست آمریکا از آزمایشات موفق خود در یک سالن ورزشی سر پوشیده خبر دادند که طی آن این هواپیما بدون استفاده از موتور و مصرف سوخت و با استفاده از نیروی حرکتی هوای یونیزه شده که «نیروی الکترو دینامیک» نیز نامیده می شود حرکت می کند.

این هواپیما تنها 2.45 کیلوگرم وزن داشته و مسافتی حدود 5 متر را طی می کند.

استیون باریت مهندس پرواز در مرکز ماساچوست گفت: ایده اولیه این طرح از هواپیماهای خیالی در سریال علمی تخیلی پیشتازان فضا گرفته شد و این اولین بار است که یک پهپاد بدون موتور پرواز می کند.

مهندسان این مرکز اعلام کردند نمونه ابتدایی این هواپیما محدود بوده و در آینده بسیار پیشرفته و بزرگتر خواهد شد.

باریت همچنین با اشاره به امکان تولید پهپاد بدون صدا در چند سال آینده گفت: تلاش داریم مبالغه نکنیم اما نشانه های احتمالی قابل توجهی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: امیداریم در بلند مدت شاهد ساخت هواپیماهایی با کارایی بسیار بالا و شبه بی صدا و بدون سامانه های کنترلی مانند تجهزات هدایت و پرواز باشیم که البته در این هواپیماها سامانه حرکتی مانند ملخ ها همچنان باقی می ماند اما دیگر شاهد احتراق مستقیم سوخت در هواپیماها نخواهیم بود.

پژوهشگران این طرح 11 آزمایش را برای پرواز این هواپیما انجام داده اند که در مجموع 60 متر پرواز و کمتر از 2 متر از زمین فاصله گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977478

وب گردی

وب گردی