کشف حیوانی بزرگ و ناشناخته

دانشمندان باستان شناس در حفاری های خود به گونه جدیدی از دایناسورها بر خورده اند که از دسته گیاه خواران بوده، اندازه ای بزرگ داشته و در عصر تریاس می زیسته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، دانشمندان از کشف حیوانی گیاه خوار که دهان آن شبیه منقار بوده، دارای ویژگی های خزندگان است و در دوره تریاس حدود 200 میلیون سال قبل روی زمین زندگی می کرده خبر دادند.

در گزارشی که در مجله علوم منتشر شده است پژوهشگران لهستانی این موجود را چهار پا و با اندازه فیل توصیف کردند که متعلق به گونه های تکامل یافته پستانداران بوده است.

گریگور ندزویدسکی پژوهشگر عرصه حفاری های باستانی در دانشگاه اوپسالا سوئد و از جمله مشارکت کنندگان در این پژوهش گفت: این حفاری تفکر موجود میان دانشمندان در خصوص حیوانات بزرگ گیاه خوار در عصر تریاس اخیر که با نام دایناسور شناخته می شوند را تغییر داد.

دیگر حیوانات مشابه این موجود کشف شده با نام دیساینودونت در زمان هایی بسیار دورتر و پیش از بروز برخی فجایع طبیعی روی زمین زندگی می کرده اند.

کریستیان کامیریر از محققان متخصص در دیساینودونت ها در موزه علوم طبیعی کارولینای شمالی، کشف این گونه جدید را بسیار مهم و قابل توجه دانست.