خطرناک ترین نرم افزارها برای گوشی موبایل

یک شرکت امنیت اطلاعات ضمن اشاره به وجود بدافزارهایی در فروشگاه گوگل لیست برخی از آنها را منتشر کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، با وجود تلاش های شرکت گوگل هنوز برخی نرم افزارهای اندروید گوشی های هوشمند حاوی خطراتی بوده که از جمله آنها بدافزارهایی است که حریم خصوصی را نقض می کنند.

شرکت مشهور امنیت اطلاعات «ESET» در گزارشی، تعدادی از این نرم افزارهای خطرناک را منتشر نموده و اعلام کرد این امکان وجود دارد که دانلود بدافزارها از طریق فروشگاه رسمی گوگل نیز صورت پذیرد.

این گزارش تاکید دارد برخی از این نرم افزارها برای ارائه خدمات مالی به کاربر از وی می خواهد نام و کلمه عبور حساب خود در موسسات مالی مربوط به خود را وارد نماید که این حیله ای برای هکرهایی است که از این اطلاعات استفاده می کنند.

این اولین باری نیست که شرکت های متخصص در امور امنیت اطلاعات هشدارهایی در خصوص نرم افزارهای موجود در گوگل می دهند زیرا در گذشته نیز شرکت هایی مانند سیمنتک از وجود نرم افزارهای خطرناک خبر داده بودند که با ارائه برخی خدمات به کاربران تحت عناوینی چون بهبود عملکرد باتری دستگاه یا بهبود برخی ویژگی های آن خطراتی را برای گوشی ها ایجاد می نمایند.

در لیست سیاه شرکت «ESET» نام برنامه های ذیل مشاهده می شود:

Master Cleaner – CPU Booster، Super Boost Cleaner، Daily Horoscope Free، Phone Booster – Clean Master، Free Daily Horoscope 2019، Phone Power Booster، Speed Cleaner – CPU Cooler.

انتهای پیام/

کد خبر: 977512

وب گردی

وب گردی