نابرابری پرداخت در حقوق کارکنان سیاه‌پوست دانشگاه های انگلیس

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، کارکنان سیاه‌پوست انگلیس در محیط‌های دانشگاهی هزاران پوند کمتر از همتایان سفیدپوست خود حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به نقل از سایت «timeshighereducation»، بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، کارکنان سیاه‌پوست در محیط‌های دانشگاهی انگلیس هزاران پوند کمتر از همتایان سفیدپوست خود حقوق دریافت می‌کنند.

این پژوهش که توسط شورای مدیریت آموزشی دانشگاه‌ها صورت گرفته بیانگر آن است که اقلیت‌های قومی نسبت به کارکنان سفیدپوست از معیارهای ناعادلانه رنج می‌برند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد، دانشمندان و کارکنان دانشگاه‌های انگلیس با همان سطح از تحصیلات، آموزش و تجربه حقوق‌های کمتری به نسبت سفیدپوستان دریافت می‌کنند.

محققان شورای مدیریت آموزشی دانشگاه‌ها در این مطالعه دریافتند، علاوه بر پرداخت نابرابر دستمزد، سیاه‌پوستان حدود 3.5 برابر کمتر از سفیدپوستان در مشاغل سازمانی استخدام می‌شوند؛ این آمار برای کارکنان زن سیاه‌پوست 11 برابر کمتر از همتایان سفیدپوست خود است.

با توجه به اینکه متوسط ​​حقوق سالانه یک کارمند سفیدپوست در دانشگاه‌های انگلیس 51 هزار و 626 پوند است، مردان و زنان سیاه‌پوست به ترتیب 6 هزار 869 پوند و 6 هزار و 155 پوند در سال به دست می‌آورند.

براساس داده‌های موجود، 364 هزار کارمند در دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی آموزشی انگلیس مشغول به کار هستند که حدود 60 درصد آنها تبعه این کشور نیستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 977518

وب گردی

وب گردی