ساخت پهپاد برای پایش خطوط لوله

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران از ساخت پهپاد توسط یک شرکت دانش بنیان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ساخت این پهپاد می توانیم به راحتی خطوط لوله را پایش کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در پاسخ به خبرنگار ایسکانیوز، از ساخت پهپاد توسط یک شرکت دانش بنیان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ساخت این پهپاد می توانیم به راحتی خطوط لوله نفت و گاز را پایش کنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم با ورود شرکتهای دانش در عرصه نفت و گاز شاهد موفقیت هایی در این صنعت باشیم چرا که این شرکتها به لحاظ توانمندیهایی که دارند می تواند در توسعه کشور اثرگذار باشند.
صیدالی افزود: قرارداد ساخت پهپاد با ین شرکت دانش به زودی منعقد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران همچنین تاکید کرد: قبل از استفاده از تجهیزات کلیدی این شرکتها راستی آزمایی و ارزیابی می شوند. همچنین بازدید هایی که کارشناسان ما از مرحله اجرایی تجهیزات به عمل می آورند.
وی با اشاره ظرفیت و توانمندی شرکتهای دانش بنیان گفت: ما در تلاش هستیم که در مسایل علمی و بنیادی از توانایی آنها بهره بگیریم و حمایت های لازم را از آنها به عمل آوریم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت نفت و گاز گچساران در بین شرکت‌های تولیدکننده در مناطق نفت‌خیز جنوب در رتبه دوم تولید قرار دارد، گفت: ظرفیت تولید در این شرکت بیش از ۶۲۰ هزار بشکه است و بالغ بر ۷۰۰۰ نیروی انسانی در این شرکت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از قطعات در شرکت نفت و گاز گچساران از سازندگان داخلی تامین می‌شود، افزود: همکاران من در این شرکت در حال بررسی قطعاتی هستند که توان ساخت آنها در داخل وجود ندارد و سعی می‌کنند با مهندسی معکوس به توان ساخت آن دست پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در ادامه با بیان اینکه طی چند ماه گذشته بیش از ۴۰۰۰ قلم کالا از سازندگان داخلی در شرکت نفت و گاز گچساران خریداری شده است، افزود: با اینکه ممکن است مرغوبیت تجهیزات ساخت داخل کمی پایین‌تر از خارجی‌ها باشد، اما در جایی که از حساسیت کمتری برخوردار است تجهیزات مورد نیازمان را از داخلی‌ها تامین می‌کنیم.

صیدالی با اشاره به بسته‌های پنج میلیارد دلاری که سال گذشته توسط وزیر نفت برای توسعه ۲۷ مخزن تعریف شد، اظهار کرد: شهر نفت و گاز گچساران از این بسته‌ها یک پنجم یعنی به میزان یک میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977523

وب گردی

وب گردی