استقبال نماینده سازمان ملل از توقف جنگ در بندر الحدیده

نماینده سازمان ملل در امور یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد از درخواست های اخیر برای توقف جنگ در نالحدیده» استقبال می کنیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن که در راستای تلاش‌ برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح یمن در ماه آینده در سوئد، وارد شهر الحدیده شده بود با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از درخواست های اخیر برای توقف جنگ در حدیده استقبال می کنیم چراکه چشمان جهانیان به سوی این شهر دوخته شده است.

نماینده سازمان ملل در امور یمن که از صنعا وارد شهر الحدیده شده بود، از استقبال گرم مسئولان این شهر و برنامه ریزی خوب آنها برای این بازدید قدردانی کرد.

وی گفت: چشمان جهانیان به سوی الحدیده دوخته است و همه رهبران و روسای جهان، خواستار برقراری صلح و آرامش در این شهر هستند.

گریفیتس افزود: به همراه همکارانم «لیز گراندی» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه و «استیون اندرسن» مدیر برنامه جهانی غذا به این شهر آمده ایم تا از نزدیک در جریان اوضاع حدیده و ساکنان آن قرار بگیریم.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن ابراز امیدواری کرد که به زودی همه گروه‌های یمنی برای از سرگیری مذاکرات صلح در سوید دور هم جمع شوند.

وی در این بازدید همچنین از دیدارش با رهبران انصارالله در صنعا و مذاکرات درباره نحوه نظارت سازمان ملل در برقراری صلح و ثبات در حدیده خبر داد.

به گفته وی نظارت سازمان ملل در حدیده، روند امدادرسانی به مردم یمن را تضمین خواهدکرد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن ابراز امیدواری کرد که نهادهای بین المللی نیز برای افزایش کارایی و اثربخشی بندر الحدیده وارد عمل شده و تلاش کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 977568

وب گردی

وب گردی