اعضای شورای شهربه انتخاب حناچی اصرار دارند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حکم شهردار یزد را هم هنوز صادر نکرده‌اند گفت: تاخیر در صدور حکم منحصر به تهران نمی‌شود. وزارت کشور تا 5 آذر فرصت دارد.

به گزارش ایسکانیوز، الهام فخاری درباره صدور حکم حناچی به عنوان شهردار تهران گفت:‌ با توجه به تعطیلی‌های رسمی، تأیید حکم شهردار به تعویق افتاده است و ما امیدواریم هر چه زودتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی افزود: تأخیر در صدور حکم شهرداران فقط منحصر به تهران نمی‌شود بلکه حکم شهردار یزد را هم هنوز نزده‌اند.

وی ادامه داد: پرونده حناچی برای شهرداری تهران هنوز در فرایند استعلام و کارهای اداری است که باید زودتر انجام شود و تکلیف تهران نیز در این خصوص مشخص شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شورا در ارسال پرونده تأخیر داشته است، گفت:‌خیر، شورا به موقع ارسال کرده، بلکه پروسه وزارت کشور با تأخیر بوده است که باید در این خصوص وزارت کشور پاسخگو باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر حناچی به عنوان شهردار تهران از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شده است و اگر حکم آن صادر نشود، مراحل اداری و قانونی بعدی را دنبال می‌کنیم که بررسی این پرونده در هیأت حل اختلاف است، البته امیدواریم که نیاز به مراحل بعدی نباشد.

فخاری گفت: با توجه به تخصص حناچی و سوابق کاری وی، امیدواریم که حکم شهردار هر چه زودتر امضا شود و اعضا مصرّ به انتخاب خود هستند و این انتخاب را براساس معیارها و ملاک‌های لازم انجام داده‌اند.

وی گفت:‌ در حال حاضر مهلت وزارت کشور برای صدور حکم به پایان نرسیده است و روز دوشنبه ۵ آذر آخرین مهلت صدور حکم شهردار است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در شرایط فعلی، مدیریت شهری تهران نیاز به ثبات دارد و این امر نیز باید هر چه سریع‌تر به دلیل منافع شهر و مردم اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977591

وب گردی

وب گردی