جوانمرد: کمیته های استعداد‌یابی در واحد های دانشگاه آزاد تشکیل شده است

مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، شعار این دوره از مسابقات دانشجویی ما «ورزش، ارزش، دانش» خواهد بود.

کمال جوانمرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های خود برای روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذر، روز دانشجوست و بر ذمه ما دانشگاهیان است که در این روز از مقام دانشجو، تجلیل کنیم و به سهم و تناسب حوزه کاری خود، این روز را پاس بداریم. ورزش دانشگاه آزاد هم در دو بخش قهرمانی و همگانی برای این روز دارد. یک سری از مسابقات قهرمانی کشور که در حال برگزاریست، با محوریت 16 آذر است، تعریف شده و بر اساس تقویم ارائه شده، در واحدهای مختلف برگزار می شود. ان شاءالله شاهد جامی معتبر و مسابقاتی با کیفیت بالا باشیم.

وی ادامه داد: در کنار مسابقات قهرمانی، یک همایش کویرنوردی را برای نخستین بار در دانشگاه ها برگزار می کنیم. این همایش را در کلودهای شهداد کرمان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان روز پنج شنبه (15 آذرماه) و جمعه (16 آذرماه) برگزار می کنیم. در این همایش از هر استانی دعوت کرده ایم 10 نفر را در قالب تیم کویرنوردی، یک پدیده بسیار زیبا و جنبه بین المللی گرفته، کلوت شهدادفر کمپ های بین المللی دارد. تیم ها متشکل از 5 دانشجو، 3 کارمند، 2 عضو هیأت علمی به اضافه یک سرپرست است. روز چهارشنبه وارد کمپ ها می‌شوند. همه تیم ها عضو دانشگاه آزاد اسلامی هستند و این مسابقات با محوریت دانشگاه آزاد برگزار می شود.

مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری مسابقات در تمام رشته های ورزشی تصریح کرد: ما دو سری مسابقات را برگزار می کنیم؛ یک سری مسابقات دانشجویان است که از اول آذرماه تا 10 دی ماه در 12 رویداد و در هشت استان و واحد دانشگاهی برگزار می شود. جام کارکنان را هم در ایام دهه مبارکه فجر به عنوان جام فجر برگزار می کنیم که در 4 رشته آقایان عبارت از بسکتبال، فوتسال، تنیس روی میز و بدمینتون به صورت المپیادی است. مسابقات بانوان هم در دو بخش تنیس روی میز و بدمینتون برگزار خواهد شد. در مسابقات دانشجویان سعی کردیم پیوست فرهنگی هم داشته باشد و شعاری هم که برای این دوره از مسابقات انتخاب کرده ایم، به تمسک از منویان و فرمایشات مقام معظم رهبری است که شاخص های یک دانشجو را سه مورد در نظر گرفتند و فرمودند: «خوب درس بخواند، تهذیب نفس و ورزش کند». بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، شعار این دوره از مسابقات دانشجویی ما «ورزش، ارزش، دانش» خواهد بود.

جوانمرد درباره افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد در مسابقات نجات غریق گفت: این موفقیت و درخشش تیم امدادی 50 متر جمهوری اسلامی را تبریک می گویم. دو تن از این تیم 4 نفره از واحد کرج هستند، یکی از واحد شیراز و دیگری از واحد امیدیه. به هر 4 دانشجوی دانشگاه آزاد تبریک می گویم و امیدوارم روند پیروزی آنها ادامه داشته باشد. قطعا مراسم تجلیلی در نظر داریم و ان‌شاءالله حمایت می کنیم تیم نجات غریق در لیگ برتر شرکت کند. درگیر مکاتبات هستیم و هنوز زمانی مشخص نکرده ایم. سعی می کنیم در یک روز مبارک این کار را انجام دهیم.

وی در خصوص صحبت های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی را نمی شناسد، خاطرنشان کرد: امیدوارم فدراسیون فوتبال کمک کند تا سال آینده تیم فوتسال دانشگاه آزاد را دوباره راه اندازی کنیم. ما وارد حاشیه نمی شویم. شاید تاج به دلیل مشغله کاری چنین صحبتی را مطرح کرده است. ان شاءالله سال آینده بتوانیم جبران مافات کنیم. ما در حال حاضر مسابقات فوتسال و فوتبال برگزار می کنیم. به دنبال استعدادیابی هستیم و در تمام واحدها، کمیته استعدادیابی تشکیل داده ایم. در دوره قبل هم فرم تشکیل دادیم و گفتیم نفرات برتر را مشخص و معرفی کنند. هر مسابقه ای که شروع می شود، ما یک نفر را مأمور استعدادیابی می کنیم. از 9 عضو تیم تنیس روی میزی که تشکیل داده ایم، 8 نفر دانشگاه آزادی هستند.

مدیرکل تربیت بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه ای برای جهانی کردن یونیورسیاد تأکید کرد: اعتقاد دارم بدون هرگونه تعصب، محوریت ورزش دانشگاهی به نوعی ورزشکاران دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

جوانمرد درباره صحبت های دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر رسیدن به نقطه ای که دانشگاه آزاد اسلامی اولویت اول دانشجویان باشد، گفت: قطعا همین طور خواهد شد. جام مقاومت که برای دانشگاه های 17 کشور با سابقه مقاومت پیش بینی کردیم، در همین راستاست. سعی داریم در جهت صحبت های دکتر طهرانچی به برند شدن دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنیم. ورزش یکی از مکانیزم ها و فاکتورهای بسیار قوی در بحث برندسازی و تبلیغات است. قطعا در این راستا کمک می کنیم تا هم تیم های ما حرف اول را بزنند که در حال حاضر هم وضعیت بسیار خوبی دارند و هم ان شاءالله بتوانیم از ورزش در جهت شناساندن بهتر و بیشتر دانشگاه آزاد استفاده کنیم.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه ای برای میزبانی از مسابقاتی با حضور دانشگاه های دیگر گفت: در ذهن داریم کشور را به 10 منطقه تقسیم کرده و لیگ دانشگاه آزاد را راه اندازی کنیم. قطعا «پایلوت» را دانشگاه آزاد قرار می دهیم و بعد می توانیم از دانشجویان دانشگاه های دیگر دعوت کنیم در لیگ ها شرکت کنند. استارت را برای نیم‌سال اول سال آینده می زنیم و «پایلوت» را روی رشته های فوتسال و کشتی قرار می دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 977605

وب گردی

وب گردی