عده‌ای پشت پرده مافیای کنکور هستند/ حمایت های مالی، از خروج نخبگان جلوگیری می کند

مشاور و مسئول المپیاد دبیرستان انرژی اتمی گفت: می توان برای نخبه‌ها برنامه های اقتصادی در نظر گرفت و آنها را تحت پوشش قرار داد. اگر این اتفاقات رخ دهد هیچ‌کسی دوست ندارد کشور خودش را ترک کند.

علی شهسواری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: در سومین سال پی‌در‌پی رتبه نخست را در کسب مدال طلا کسب کرده ایم و از لحاظ تعداد دانش آموزان رتبه اول را در کشور به خودمان اختصاص داده ایم.

وی افزود: طبق برنامه ای که داریم به جلو حرکت می کنیم. در سالی که گذشت 16 مدال طلا کسب کرده ایم و مدرسه دوم 13 مدال طلا داشت. در سه سال اخیر 50 مدال طلا در مجموع المپیاد های علمی کسب کرده ایم.

شهسواری ادامه داد: متاسفانه یکی از دغدغه های اصلی من هم خروج نخبه‌ها از کشور است. مسوولان ما نگاه خاص و ویژه ای به نخبه ها ندارند. طبق محاسباتی که انجام داده ایم هر یک نخبه ای که از ایران برای ادامه تحصیل خارج می شود یک میلیون دلار خسارت وارد می‌شود.

مشاور و مسئول المپیاد دبیرستان انرژی اتمی عنوان کرد: وقتی این نخبه ها وارد دانشگاه می شوند هیچ توجهی به آنها نمی شود و هیچ مزایایی برای این نفرات در نظر گرفته نمی شود. در همین راستا با چند تن از مسوولان صحبت کردم ولی کسی دغدغه ندارد و تعداد این نخبه ها زیاد نیست.

وی تصریح کرد: می توان برای این نخبه ها برنامه های اقتصادی در نظر گرفت و آنها را تحت پوشش قرار داد. اگر این اتفاقات رخ دهد هیچ‌کسی دوست ندارد کشور خودش را ترک کند. دانشگاه‌های خارج از کشور امکانات خوبی در اختیار دانش آموزان نخبه قرار می دهند. کاری از دستمان برنمی‌آید.

شهسواری تاکید کرد: درحال حاضر تمام بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت معلمان و کادر صرف می شود. وزیر تصمیم گرفته است با مافیای کنکور مبارزه کند؛ اما چون عده ای پشت پرده هستند این هدف عملی نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977608

وب گردی

وب گردی