با عنایت به درخواست صریح رهبر انقلاب در جمع دانشجویان حضور پیدا کنید

تشکل جامعه رسانه اسلامی به نمایندگی از تشکل ­های دانشجویی کشور در دعوت نامه ای از رئیس سازمان صداوسیما خواست تا با لبیک به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور رئیس رسانه ملی در دانشگاه ها، با حضور در جمع نمایندگان تشکل ها و اتحادیه های دانشجویی، سخنان دانشجویان را بشنوند و به شبهات، ابهامات و مطالبات آنان پاسخ دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در این دعوت نامه با اشاره به فرمایشات و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور مسئولان در دانشگاه ها بر آثار ارزشمند این اتفاق مهم از جمله تحکیم روابط و افزایش اعتماد فی مابین و باز شدن ابهام ها و گره ها اشاره شده است.

این تشکل با اشاره به بی اعتنایی دفتر حوزه ریاست سازمان صداوسیما به درخواست های قبلی از جمله در تاریخ 27/5/97 از ایشان خواست تا در فرصت روز دانشجو و با حضور در یکی از دو دانشگاه صداوسیما یا دانشگاه تهران به مطالبه صریح رهبر معظم انقلاب و درخواست دانشجویان پاسخ مثبت دهند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی عسکری

رئیس محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

همانگونه که مطلعید تلاش دشمن برای بی اعتمادسازی مردم و نخبگان کشور بالاخص جوانان و دانشجویان به رسانه ملی در چند وقت اخیر فزونی یافته و درصدند تا با حاشیه سازی‌ها، وجهه این دانشگاه عمومی و بلندگوی نظام اسلامی را خدشه دار سازند. در این شرایط حضور حضرتعالی در جمع دانشجویان و شنیدن آرا و نظرات آنها و پاسخگویی به شبهات، ابهامات و مطالبات نمایندگان تشکل های دانشجویی علاوه بر تحکیم روابط و افزایش اعتماد فی مابین، برکات و آثار ارزشمندی را بر جای خواهد گذاشت. سیره عملی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان بالاترین مقام کشور و دیدار سالانه معظم له با دانشجویان و شنیدن صحبت های صریح آنها نشان از اهمیت و تأثیر بالای این قبیل جلسات دارد. ایشان در دیدار دانشجویی سال 91 با دانشجویان از مسئولان رده بالای کشور بالاخص رئیس سازمان صداوسیما می­خواهند در بین دانشجویان حضور یابند و می­فرمایند:

«از مطالب دیگرى که گفته شد، مسئله‌ى حضور مسئولان در دانشگاه است. این اشکال کاملاً وارد است. من عقیده‌ام این است که مسئولین باید در دانشگاه‌ها شرکت کنند؛ رؤساى سه قوه، مسئولین میانى، رئیس صدا و سیما، مسئولین سپاه و نیروهاى مسلح؛ اینها بروند با دانشجوها جلسه بگذارند و حرف­هاى گفتنىِ دانشجوها را بشنوند. و من به شما عرض بکنم؛ آنها هم براى دانشجوها حرف­هاى گفتنى زیادى دارند. هیچ چیزى جاى این گفتگوى رو در رو و چهره به چهره را نمی­گیرد؛ همانى که سنت قدیمى روحانیون ما بوده که بنشینند روى منبر، با مردم چهره به چهره حرف بزنند. در این کار، یک اثرى هست. حالا آن خواهرمان راجع به تأثیرات الکترومغناطیسى گفتند؛ هیچ بُعدى ندارد که تأثیرات الکترومغناطیسىِ انسان به انسان و چهره به چهره در این دیدارها وجود داشته باشد. این کار تأثیر دارد؛ هم آنها می­شنوند، هم می­شنوانند. خیلى از مطالبى، ابهام­هائى، سؤال­هائى که امروز در ذهن نسل جوان ما در جریان است، در توضیحات مسئولین، این سؤال­ها پاسخ داده خواهد شد؛ ابهام­ها و گره‌ها باز خواهد شد. من آن وقتى که توانائى جسمى بیشترى داشتم، زیادتر در دانشگاه‌ها شرکت میکردم؛ الان هم واقعاً اگر بتوانم و مجال و وقت باشد، دوست دارم در فاصله‌هاى نزدیک به نزدیک در دانشگاه شرکت کنم؛ منتها دیگر حالا «لا یکلّف اللّه نفسا الّا وسعها» از مثل من و سنین من و اشتغالات من، گمان نمی­کنم جوان­ها خیلى انتظاراتى داشته باشند؛ اما مسئولین کشور نه، می­توانند و باید شرکت کنند. من الان هم از همین جا به مسئولین سفارش می­کنم که در جلسات دانشجوئى شرکت کنند؛ بیایند، بشنوند از دانشجوها، و بگویند به دانشجوها.»

با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و توضیحات یادشده، این تشکل آمادگی دارد و تقاضامند است تا در ویژه برنامه­ای به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو)، میزبان جنابعالی و نمایندگان تشکل­ها و اتحادیه­های دانشجویی در یکی از دو دانشگاه صداوسیما یا دانشگاه تهران باشد، مقتضی است در صورتی که این مهم امکان پذیر نیست نمایندگان دانشجویی ضمن بازدید از سازمان صداوسیما نشستی با حضرتعالی داشته باشند.

یادآور می­شود پیش از این در تاریخ 27/5/97 با شماره ثبت 271974/2310 دعوت نامه­ای به دفتر شما ارسال شد که در کمال تأسف در طبقه بایگانی راکد قرار گرفت! امید است که دعوت نامه دوم با عنایت به مطالبه رهبر معظم انقلاب مورد پذیرش قرار گیرد.

پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی کمال تشکر و امتنان را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977620

وب گردی

وب گردی