محمدی: طرح استیضاح وزیر علوم  هنوز به کمیسیون آموزش ارجاع نشده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح استیضاح وزیر علوم، از گذشته در مجلس مطرح بوده است و موضوع جدید و تازه ای نیست؛ اما تعداد دقیق رای دهندگان تا به امروز به این استیضاح به هیات رئیسه و کمیسیون آموزش ابلاغ نشده است.

داوود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: طرح استیضاح وزیر علوم، از گذشته در مجلس مطرح بوده است و موضوع جدید و تازه ای نیست؛ اما تعداد دقیق رای دهندگان تا به امروز به این استیضاح به هیات رئیسه و کمیسیون آموزش ابلاغ نشده است. در واقع ارقام اعلام شده قطعی نیستند و ممکن است تا قبل از ابلاغ قطعی به کمیسیون آموزش دستخوش تغییرات شوند.

وی ادامه داد: دلیل اصلی این استیضاح را می‌توان اعتراض به برنامه ها و تصمیمات مدیریتی دانست، همچنین خواسته ها و توقعاتی که بسیاری از افراد از مجموعه وزارت علوم دارند نیز در موضوع بی تاثیر نبوده است، که دراین زمینه خواسته ها و مسائل مورد نظر باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شود تا بتوانیم با بررسی آن ها در راستای حل این مشکلات فائق آییم.

محمدی در خصوص احتمال کمبود نیروی معلمان در سال 1400 نیز افزود: براساس آمارهای موجود و با توجه به بازنشستگی بسیاری از معلمان در سازمان آموزش و پرورش در سال های اخیر احتمال کاهش نیروی انسانی و مشکلاتی در این خصوص برای وزارت آموزش و پرورش پیش بینی می‌شود که در این راستا راهکارها و برنامه های مختلفی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین وزارت آموزش و پرورش نیز در این حوزه، برنامه های مناسبی را اجرا کرده است برای مثال از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، توانسته دانشجویان بیشتری نسبت به گذشته جذب کند و باید در راستای رفع این معضل برنامه ریزی های مدون تر و منسجم تری داشته باشد.

محمدی در ادامه گفت: علاوه بر آن، این وزارتخانه می تواند با توجه به ماده 208 در این زمینه دانشجویان بیشتری را جذب کند. به هر حال با توجه به مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته و همچنین تذکراتی که کمیسیون آموزش و تحقیقات به وزارت آموزش و پرورش مجلس داده است، این موضوع جدی‌تر از گذشته در حال پیگیری است.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله کمبود معلم و مدرس در مدارس و دانشگاه های سراسر کشور اخیرا در جلسات مختلف مطرح شده است که قطعا موضوع کمبود معلمان در مدارس جدی تر و بحرانی‌تر از دانشگاه ها‌ست و مسئولان مربوطه باید در این خصوص راهکارها و برنامه های ویژه ای را طراحی و اجرا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977625

وب گردی

وب گردی