افزایش قطع درختان آمازون در کشور برزیل

گزارش صادر شده از سوی دولت آمریکا بیانگر آن است که میزان قطع درختان جنگل های آمازون در 12 ماهه منتهی به ژوئن سال جاری میلادی نسبت به 10 سال گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس برخی اطلاعات منتشر شده تخریب جنگل های بارانی آمازون در برزیل در سال جاری به بالاترین میزان خود از 10 سال گذشته رسیده و پس از قطع درختان از زمین های آن برای کشاورزی استفاده می شود.

تصاویر ماهواره ای در 12 ماه منتهی به ژوئن 2018، از تخریب 7900 کیلومتر مربع از جنگل های آمازون حکایت دارد که از افزایشی 13.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

تخریب جنگل ها یکی از عوامل اصلی افزایش حرارت کره زمین بوده که مانند بخش حمل و نقل 15 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را به خود اختصاص داده است.

گزارش دولت آمریکا بیانگر آن است که تغییرات آب و هوایی صدها میلیارد دلار برای این کشور در پایان قرن جاری هزینه خواهد داشت.

ادسون دوارتی وزیر محیط زیست برزیل در بیانیه ای اعلام کرد: قطع بی رویه درختان عامل اصلی بحران جنگل زدایی در آمازون است و دولت همه را به افزایش حفاظت از این جنگل ها دعوت می کند.

البته باید یادآور شد که جنگ زدایی هنوز کمتر از میزان ثبت شده آن در ابتدای هزاره سوم میلادی است که پس از آن دولت برزیل ضوابطی را برای مبارزه با این پدیده در دستور کار خود قرار داد. به عنوان مثال در سال 2004 بیش از 27 هزار کیلومتر مربع از جنگل های آمازون معادل مساحت کشور هایتی تخریب شد.

دانشمندان معتقدند جنگل های آمازون یکی از بهترین وسایل برای حفاظت از طبیعت و جلوگیری از گرمایش زمین است که مقادیر زیادی از کربن جو را جذب می کند و همچنین زیستگاهی بزرگ برای میلیاردها نوع جانوری است که هنوز مطالعه آنها به پایان نرسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977682

وب گردی

وب گردی