رابطه دروغگویی با تغییر حرارت بینی و پیشانی

دانشمندان اسپانیایی با انجام یک پژوهش دریافتند انسان ها هنگامی که دروغ می گویند درجه حرارت بینی آنها کاهش یافته و همزمان درجه حرارت پیشانی آنها افزایش می یابد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، دانشمندان دانشگاه گرانادا اسپانیا اعلام کردند یکی از راه های تشخیص دروغگویی افراد تغییر درجه حرارت بینی آنهاست.

پژوهشگران با انجام آزمایشی از مشارکت کنندگان خواستند با دوستان و نزدیکان خود تماس گرفته و برخی مسائل را به دروغ به آنها بگویند و همزمان افراد را با تجهیزات تصویر برداری حرارتی مورد آزمایش قرار داده و میزان توزیع حرارت در بدن را بررسی نمودند.

تصاویر اشعه مادون قرمز بیانگر کاهش 1.2 درجه ای حرارت بینی در افرادی بود که تلاش می کردند در حین مکالمه دروغ بگویند؛ اما همزمان درجه حرارت پیشانی آنها در حین این آزمایش 1.5 درجه افزایش یافته است.

امیلیو گومز میلانو از دانشمندان این دانشگاه تاکید کرد: دلیل کاهش درجه حرارت بینی نگرانی ناشی از اجبار فرد برای دروغ گفتن است، در حالی که فریب فعالیت مغز را افزایش داده و این مسئله منجر به افزایش درجه حرارت پیشانی می شود.

این پژوهشگر افزود: نتایج این تحقیقات مورد تایید 80 درصدی بوده و دقت این روش 10 درصد بیشتر از تجهیزات دروغ سنج کنونی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977700

وب گردی

وب گردی