واکنش صدراعظم اتریش به اظهارات «روحانی» علیه رژیم صهیونیستی

صدراعظم اتریش سخنان رئیس‌جمهور ایران در سی‌ودومین کنفرانس وحدت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی را «غیرقابل قبول» خواند و محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ صدراعظم اتریش که کشورش اخیرا پیشنهاد میزبانی از سازوکار ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران را رد کرده، در توئیتر خود به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران که رژیم صهیونیستی را «غده سرطانی» خوانده بود، واکنش نشان داد.

«سباستین کورتس» صدراعظم اتریش در صفحه توئیتر خود اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور ایران علیه رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و بر تداوم حمایت وین از تل‌آویو تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ایران طی سخنرانی در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، یکی از آثار شوم پس از جنگ جهانی دوم را تشکیل غده سرطانی در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: تشکیل این غده سرطانی بر این مبنا بود که غرب مدعی بود که به ملت‌ها و حتی به دولت‌هایی که بسیاری از آنها دست‌نشانده‌شان بود اعتماد ندارد و باید قدرت دست‌نشانده خود را در منطقه مستقر کند که صد در صد گوش به فرمانشان باشد و منافع غرب را در منطقه حساس خاورمیانه تضمین کند.

حسن روحانی تصریح کرد: «چطور یک رژیم جعلی به نام اسرائیل در منطقه تشکیل شد و چطور ملت بزرگ و تاریخی فلسطین از خانه‌های خود رانده و آواره شدند و سالیان دراز مورد قتل و غارت صهیونیست‌ها در منطقه قرار گرفتند؟ مشکل کجاست؟».

صدراعظم اتریش در توئیتر خود به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت: «من اظهارات اخیر رئیس‌جمهور روحانی علیه اسرائیل را به شدیدترین نحو محکوم می‌کنم. تردید درباره حق موجودیت اسرائیل یا درخواست برای نابودی اسرائیل قطعا غیرقابل قبول است».

کورتس افزود: «اتریش یک مسئولیت ویژه در قبال مقابله با همه اشکال یهودی‌ستیزی و حمایت از اسرائیل دارد و حمایت ما از اسرائیل موضوعی برای مذاکره نیست».

اظهارات این مقام اروپایی در شرایطی صورت گرفته که اتریش اخیرا به درخواست‌های سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان برای میزبانی از ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا جواب منفی داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977702

وب گردی

وب گردی