ویژه برنامه هفته بسیج و وحدت در واحد بوکان برگزار شد

به مناسبت هفته مبارک بسیج، هفته وحدت و خدمات چهل ساله انقلاب اسلامی ایران ویژه برنامه ای با همکاری سپاه بوکان، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان رگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام روح‌الله فتحی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن عرض خیر مقدم به حاظرین گفت: در ایران اسلامی اقوام و مذاهب مختلف با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می کنند که این امر به عنوان الگویی زیبا از وحدت در جهان اسلامی به شمار می رود.

حجت‌الاسلام فتحی با اشاره به تقارن هفته بسیج با هفته وحدت در سال جاری اضافه کرد: همگان باید با تفکر و روحیه بسیجیان آشنا شوند که فرهنگ سازی این امر موجب نشر تفکر بسیجی در جامعه خواهد شد.

سپس در ادامه سخنران اصلی این ویژه برنامه حجت الاسلام عسگر دیرباز به انقلاب اسلامی و وحدت گرایی اشاره نمود و افزود : وحدت و همبستگی در بین مسلمانان جهان یک امر حقیقی است زیرا پیامبر اسلام (ص) بر آن تاکید داشته و آن را در بین امت خود توصیه کرده است.

وی در بخش اول سخنان خود بوکان را شهر بزرگان و فرهیختگان دانست و عنوان کرد: با مروری بر تاریخ پر افتخار این شهر مردان و زنانی را می بینیم که در حوزه های مختلف ادبی، هنری، و حتی سیاسی در سطح کشور خوش درخشیدند.

حجت السلام دیر باز ادامه داد: همین مردم بزرگوار در این روزها با درک واقعیت های موجود کشور تمام قد پشت انقلاب ایستاده اند و آن را در روز ۱۳ ابان به وضوح دیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی عنوان کرد: دشمن با وحدت جهان اسلام مخالف است و انقلاب اسلامی ایران نیز در راستای وحدت جهان اسلام و تلاش برای صلحی جهانی گام برمی دارد که همین مهم سبب دشمنی استکبار با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است که به حول و قوه الهی و وحدت مردم و مسئولان تمام این دشمنی ها نقش بر اب خواهد شد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: پیامبر به ما یاد داده است که یاور مظلومان باشیم و در مقابل مستکبران ایستادگی کرده و ظلم و ستم ستمگران را برنتابیم.

وی بیان کرد: بر اساس اندیشه پیامبر اسلام (ص) همه ما باید جهانی فکر کنیم و افق آینده ما نیز باید جهانی باشد و برای این اندیشه اسلامی باید برنامه داشته باشیم.

کد خبر: 977705

وب گردی

وب گردی