عزم جدی در مدیران آموزش عالی برای اسلامی شدن دانشگاه ها وجود ندارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عزم جدی و همه جانبه در رده کلان مدیران آموزش عالی برای اسلامی شدن دانشگاه های کشور وجود ندارد.

دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اسلامی سازی دانشگاه های کشور و چالش های موجود در این راستا اظهار داشت: اگر دانشگاه های کشور را نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که این دانشگاه ها نسبت به گذشته وضعیت خوبی را در حوزه اسلامی شدن دارند.

وی افزود: همچنین دانشگاه های کشور، در حوزه های دینداری، اخلاق و فرهنگ طی چند سال اخیر پیشرفت های چشمگیری را داشته اند؛ از لحاظ تولید علم و ارزش گذاری نسبت به عالم و دانشجویان، شاهد رشد اساسی نسبت به قبل از انقلاب اسلامی بوده ایم.

کلانتری ادامه داد: با وجود این پیشرفت ها، هنوز به تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم و همچنین عزم جدی و همه جانبه در بدنه مدیران کلان آموزش عالی وجود ندارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به موانع موجود در راه اسلامی شدن دانشگاه های کشور گفت: متاسفانه در این مسیر مشکلات عدیده ای وجود دارد؛ تعدد دانشگاه های کشور یکی از موانع موجود در این مسیر است اما این اراده در مسئولان دانشگاهی و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که در مسیر اسلامی سازی دانشگاه ها گام بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977709

وب گردی

وب گردی