بروکسل هم از رژیم صهیونیستی در برابر اظهارات «روحانی» حمایت کرد

یک سخنگوی اتحادیه اروپا به سخنان «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران درباره رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و از این رژیم حمایت کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ یک سخنگوی اتحادیه اروپا به سخنان «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران درباره رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و از این رژیم حمایت کرد.

وی سخنان روحانی ضد رژیم صهیونیستی را «غیرقابل قبول» خواند و بر تعهد اتحادیه اروپا نسبت به این رژیم تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ایران طی سخنرانی در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، یکی از آثار شوم پس از جنگ جهانی دوم را تشکیل غده سرطانی در منطقه غرب آسیا دانست و گفت: تشکیل این غده سرطانی بر این مبنا بود که غرب مدعی بود که به ملت‌ها و حتی به دولت‌هایی که بسیاری از آنها دست‌نشانده‌شان بود اعتماد ندارد و باید قدرت دست‌نشانده خود را در منطقه مستقر کند که صد در صد گوش به فرمانشان باشد و منافع غرب را در منطقه حساس خاورمیانه تضمین کند.

حسن روحانی تصریح کرد: «چطور یک رژیم جعلی به نام اسرائیل در منطقه تشکیل شد و چطور ملت بزرگ و تاریخی فلسطین از خانه‌های خود رانده و آواره شدند و سالیان دراز مورد قتل و غارت صهیونیست‌ها در منطقه قرار گرفتند؟ مشکل کجاست؟».

پیش از این، صدراعظم اتریش در توئیتر خود به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت: «من اظهارات اخیر رئیس‌جمهور روحانی علیه اسرائیل را به شدیدترین نحو محکوم می‌کنم. تردید درباره حق موجودیت اسرائیل یا درخواست برای نابودی اسرائیل قطعا غیرقابل قبول است».

انتهای پیام/

کد خبر: 977718

وب گردی

وب گردی