مصرف مازوت در نیروگاه‌ها کاهش یافت

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در سال‌های گذشته مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها بسیار بالا بود، اما هم‌اکنون استفاده از این سوخت به‌طور محسوس کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مسعود زندی درباره کاهش استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها گفت: استفاده از سوخت استاندارد در نیروگاه‌ها در دستور کار اصلی سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

وی با بیان این‌که در زمینه استانداردسازی سوخت نیروگاه‌ها موفقیت‌های خوبی به دست آمده است، افزود: در کلانشهر‌ها تاکید بر استفاده از گاز طبیعی به جای مازوت بوده است؛ مشکل اصلی ما در استفاده از گاز در نیروگاه‌ها سه ماه پایانی سال است که مصرف گاز به علت برودت هوا د بخش خانگی افزایش می‌یابد و ممکن است بعضی نیروگاه‌ها به استفاده از مازوت روی آورند.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: نیروگاه‌های نزدیک کلانشهر‌ها نباید از سوخت مازوت استفاده کنند و اگر قرار شود برخی مازوت استفاده کنند باید دور از مراکز حساس و شهری و سکونت‌گاه‌ها باشد تا زیان‌های آن کاهش یابد.

زندی ادامه داد: سال‌های گذشته تاکید کردیم که مصرف مازوت به حداقل برسد، به گونه‌ای که در سال‌های گذشته مصرف مازوت در نیروگاه‌ها از ۱۶۰ میلیون لیتر به حدود ۱۰ میلیون لیتر رسیده است.

وی با بیان این‌که تهران در فصل سرد سال بیشترین مشکل را دارد، عنوان کرد: هم‌اکنون نیروگاه‌های اطراف شهر تهران همگی از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977751

وب گردی

وب گردی