۷۰ درصد کتاب‌های کمک درسی نامناسب است

مدیرکل انتشارات و تکنولوژی آموزشی گفت: ۷۰ درصد کتاب‌های کمک درسی نامناسب است و ۷۰ درصد کتاب‌های داستانی استاندارد است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد ناصری مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی در نشست خبری که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: موضوع کتاب و خواندن، فلسفه وجودی این اداره‌کل است که از آن به عنوان انتشارات و تکنولوژی آموزشی یاد می‌شود.

وی ادامه داد: استاندارد سازی فقط شامل منابع مکتوب نیست بلکه منابع غیرمکتوب را نیز در بر می‌گیرد و شرط آن مغایر نبودن با اهداف وزارت آموزش و پرورش است.

ناصری اضافه کرد: در میان منابع یادگیری، همچنان جامعه برای کتاب شأنیت قائل است و نباید کتاب‌های آموزشی و تربیتی را با کتاب‌های کمک درسی یکی دانست البته کتاب‌های کمک درسی بخشی از کتاب‌هاست.

وی به ممنوعیت ورود کتاب‌‌های کمک درسی به مدارس که توسط وزیر آموزش و پرورش اعلام شد، اشاره کرد و گفت: کاری که وزیر آموزش و پرورش شروع کرد، این بود که کتاب‌های کمک درسی در دبستان‌ها ممنوع اعلام شد که به خاطر تأثیرات منفی این کتاب‌ها در فرایند یاددهی و یادگیری و اخلال در آموزش و فشار اقتصادی که ایجاد می‌کرد، این تصمیم گرفته شد.

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی افزود: در دوره متوسطه اول و دوم هم، کتاب‌های کمک درسی جزو برنامه درسی نیست اما می‌تواند دانش آموزان را تقویت کند به شرطی که خارج از ساعات آموزشی بوده و غیر اجباری باشد؛ واقعا حیف کاغذ است که با این شکل و موازات، وقت رسمی آموزش را بگیرد.

وی به برپایی شانزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد در روز ۱۲ آذر ماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: در چند سال اول برپایی جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد، این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار شد اما برای اینکه آموزش و پرورش به خواندن کتاب مناسب رسمیت بدهد و این موضوع فرهنگ سازی شود، این جشنواره هر سال برگزار می‌شود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 977792

وب گردی

وب گردی