میرزاده: کمبود نیرو در مدارس  از طریق پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان برطرف می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: وزارت آموزش و پرورش می تواند نیروهای مورد نیاز خود را از طریق پذیرش‌های سالانه ای که در دانشگاه فرهنگیان انجام می گیرد، جذب کند.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال کمبود نیروی معلمان در سال های آینده، هم در برنامه ششم توسعه به صورت جامع تبیین شده است و هم در جلساتی که به صورت حضوری با مسئولان آموزش و پرورش داشته ایم اعلام گردیده است و در واقع در این راستا کانال ورودی نیروی معلمان به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است.

وی ادامه داد: در واقع وزارت آموزش و پرورش می تواند نیروهای مورد نیاز خود را از پذیرش های سالانه ای که در این دانشگاه ها انجام می شود جذب کند و از همین امسال باید موضوع کمبود معلم و نیروی انسانی خود را هنگام پذیرش دانشجویان این دانشگاه ها لحاظ کند تا در سال های آتی مدارس با مشکلاتی در این زمینه مواجه نشوند.

میرزاده افزود: مشکل کمبود استاد در دانشگاه ها تا به امروز به مجلس شورای اسلامی ارجاع نشده است و اگر هم در برخی از این دانشگاه ها وجود داشته است توانسته اند با استادان حق التدریسی این کمبود را برطرف کنند. علاوه بر این در برخی دانشگاه ها شنیده شده است که مازاد هیات علمی نیز وجود دارد؛ اما ممکن است در برخی رشته ها و دانشگاه ها موضوع کمبود استاد نیز مطرح گردد. در واقع اولویت اصلی دانشجویان و استادان باید تمرکز بر رفع مشکلات و نیازهای اصلی جامعه باشد که در این راستا مسئولین دانشگاه ها نیز باید رشته های دانشگاهی را بر اساس نیاز داوطلبان آن شهر پذیرش کنند.

وی تصریح کرد: بحث پراهمیت کمبود نیرو در مدارس به دلیل محور آموزشی و تربیتی که برای دانش آموزان این مرز و بوم دارد و همچنین نقش تاثیرگذار معلمان در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه، دانشگاه فرهنگیان رسالت این امر را برعهده دارد و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم به عنوان نمایندگان ملت از هیچ گونه حمایتی در این زمینه دریغ نخواهند کرد.

میرزاده در خصوص استیضاح وزیر علوم در مجلس بیان کرد: در روزهای اخیر هیچ صحبتی در خصوص استیضاح وزیر علوم مطرح نبوده و در مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز چنین موضوعی تا به امروز مطرح نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977797

وب گردی

وب گردی