زوج‌های دانشجو در دوره آموزشی «همسفر تا بهشت» با مهارت های زندگی آشنا می شوند

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور از برگزاری دوره آموزشی پیش از ازدواج زوج های جوان دانشجو تحت عنوان «همسفر تا بهشت» در مشهد مقدس خبر داد.

حجت الاسلام محمد خادمی دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره میزان موفقیت ازدواج های دانشجویی اظهار داشت: ازدواج های دانشجویی نه در قالب یک شعار بلکه در قالب یک بررسی میدانی و جامعه آماری که حدود 21 سال از برگزاری آن می گذرد دارای موفقیت های بسیار زیادی بوده است.

وی افزود: تاکنون حدود 15هزار زوج مخاطب طرح ازدواج دانشجویی بوده اند که با بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که درصد جدایی و طلاق در این نوع ازدواج بسیار کمتر از معدلی است که از زوج های دیگر گرفته شده است.

خادمی ادامه داد: زوج های دانشجو با گذارندن دوره ای که در جوار بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) برگزار می شود، پیوند زیبایی میانشان ایجاد می شود و همچنین علاوه بر آموزش مهارت های زندگی با نکات کلیدی که برای هرچه بهتر شدن زندگی نیاز است آشنا می شوند.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور تصریح کرد: در این دوره، زوج های جوان به این درک می رسند که زندگی صرفا خوشی و راحتی نیست و باید با مشکلات موجود در آن کنار بیایند. این نکات باعث شده است که طرح ازدواج دانشجویی در سطح کشور بسیار موفقیت آمیز باشد.

وی درباره جزئیات دوره آموزشی پیش از ازدواج زوج های دانشجو اذعان داشت: این دوره تحت عنوان «همسفر تا بهشت» که مخصوص دانشجویان است در مشهد مقدس برگزار می شود و زوج های دانشجویی که تاریخ عقدشان از اول فروردین سال 96 تا اول آذر ماه سال97 است، می توانند با مراجعه به سایت www.ezdevaj.org مجاز به ثبت نام در این دوره هستند.

خادمی تاکید کرد: متاسفانه امروز الگوی جوانان ما، والدینشان نیست به همین دلیل بایستی الگوهایی که در ازدواج دانشجویی موفق بوده اند را به جوانان نشان دهیم تا آن ها را ترغیب به ازدواج کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 977812

وب گردی

وب گردی