رویکرد علمی تخصصی در فعالیت های اتحایه جامعه اسلامی تقویت شده است

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اهمیت جنبش دانشجویی یا تشکل‌های دانشجویی به عنوان نمایندگان جامعه نخبگانی در پیشبرد اهداف علمی کشور بسیار حائز اهیمت است.

محمد امین مهدی پور دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: جنبش دانشجویی طی سال های گذشته علاوه بر فعالیت های عمومی خود، در موضع گیری ها و فعالیت های خود بسیار تخصصی تر شده است. در همین راستا رویکرد علمی تخصصی و چالش های فکری در حوزه فعالیت های اتحایه جامعه اسلامی نیز تقویت شده است.

مهدی پور با اشاره به اینکه عمده مطالبه گری و رویکرد نقد تشکل های دانشجویی از مسئولین وزارت علوم، روسای دانشگاه ها، نمایندگان مجلس و دولتمردان است، گفت: برخی از آقایان که دارای جایگاه مدیریتی می باشند به خاطر اینکه از زیر سوالات شانه خالی و صورت مساله نقد را پاک کنند؛ به جریان دانشجویی ادعای واهی می زنند که بیش از حد فعالیت سیاسی دارند؛ در حالیکه بسیاری از مسائل، مشکلات جامعه و دانشگاه درهم تنیده هستند و نمی توان به راحتی جداسازی کرد. به عنوان مثال قانون منع به کارگیری بازنشستگان مسأله سیاسی نیست و باید انجام شود، اما عده ای قصد دارند به نفع خودشان قانون را تصحیح کنند تا از آن نفع ببرند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اهمیت نقش جریان دانشجویی در بالا بردن سطح علمی دانشگاه ها بیان کرد: اتحادیه جامعه اسلامی در مباحث مختلف از جمله چالش های علمی، کرسی آزاد اندیشی، مناظرات و نشست ها برگزار می کند.

وی افزود: اتحادیه جامعه اسلامی تنها اتحادیه ای است که توانسته وارد فضای دانشگاه فرهنگیان شود و فعالیت های علمی از جمله تعیین معیارهای یک معلم ایده آل را صورت دهد.

مهدی پور با اشاره به عدم تحرک علمی مطلوب در دانشگاه ها بیان کرد: متاسفانه سهم تشکل ها در رشد علمی دانشگاه ها علی رغم اهمیت فراوان در حال کم رنگ شدن است و این مشکل را از سمت دانشگاه با تقسیم بندی و مرزبندی بین تشکل های دانشجویی و انجمن های علمی می دانیم؛ چراکه این شبهه به وجود آمده است که فعالیت علمی فقط وظیفه انجمن های علمی است و تشکل های دانشجویی برای جلوگیری از موازی کاری، کمتر راغب به فعالیت های علمی هستند.

این فعال دانشجویی با تاکید براینکه اگر اولویت‌های ذهنی جریان دانشجویی در برگیرنده اولویت‌ها و مسائل واقعی کشور باشد ضریب نفوذ این جریان نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: جریان دانشجویی به حدی درگیر مرزبندی شده که نسبت به مسائلی که اساس علم در دانشگاه و مشکلات مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهند غافل شده است.

مهدی پور کثرت فعالیت ها و ساختار تشکل های دانشجویی را علت اندک دوری تشکل ها از فعالیت های علمی و گرایش به سمت مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دانست و بیان کرد: جنبش دانشجویی ذاتش حق خواه هست، هر جا تشخیص دهد یکسری مسائل روی زمین مانده است وظیفه خود می داند ورود پیدا کند و چون مباحث سیاسی نمود بیشتری دارند، جنبش دانشجویی سریع تر وارد می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977824

وب گردی

وب گردی