دوره های فشرده دانشگاه های انگلستان برای فرار از تبعات برگزیت

دانشگاه های انگلستان بعد از برگزیت با کاهش تعداد دانشجو مواجه خواهند شد. در این راستا مسئولان به فکر ارائه دوره دیگری افتادند تا از این طریق با کاستن هزینه های دانشجویان، تمایل آنان را به دانشگاه های انگلستان بیشتر کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ممکن است در مورد مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد شنیده باشید؛ اما آیا تا به حال در مورد دوره های فشرده accelerated degree»» چیزی شنیده‌اید؟

انگلستان برای کاهش 20 درصدی هزینه های تحصیل به دنبال ارائه دوره های آموزشی فشرده دو ساله است.

برنامه های فشرده شامل کلاس های آنلاین کوتاه مدت می باشند. یک ترم کالج در حالت عادی 16 هفته به طول می انجامد؛ اما در دوره های فشرده لیسانس یک ترم 5 یا 8 یا نهایتا 10 هفته طول می کشد و فرد بدون ایجاد وقفه ترم های خود را پشت سر می گذارد؛ بدین طریق شخص در این دوره با مطالعه سریع‌تر مدرک خود را دریافت می نماید. در این دوره ها مدرک کارشناسی را می توان در 12 الی 18 ماه و کارشناسی ارشد را در 1 الی 3 سال دریافت نماید.

به گفته وزیر علوم بریتانیا، دوره های فشرده، نه تنها نسل بعدی دانشجویان را قادر می سازد تا به تحصیلات عالی و استفاده از مزایای غیرقابل انکار مالی، تحصیلی و شخصی این مقطع بپردازند، بلکه این بخش به ارائه گزینه های پویا متناسب با نیاز دانشجویان کمک می کند.

گزارش جدیدی توسط IFF Research با همکاری NARIC بریتانیا انجام شد و به بررسی این دوره پیشنهادی در انگلستان پرداختند.

موارد زیر از این تحقیق یافت شد:

  • 59 درصد از پاسخ دهندگان بین المللی در مورد این دوره چیز نشنیده اند.
  • پس از معرفی این مفهوم، 44 درصد گفتند که مایل به مطالعه در این برنامه درسی هستند.
  • 56 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند دولت کشور آن ها باید مدرک کارشناسی ارشد یک ساله انگلستان را به رسمیت بشناسد.
  • در ابتدا، اکثر پاسخ دهندگان این مفهوم را تشخیص ندادند؛ اما به محض این که راجع به آن آگاه شدند، مشتاق به تجربه این مسیر ساده در انگلستان بودند.
  • این در حالی است که بسیاری از آنها می خواهند بدانند آیا این دوره آموزشی که از 5 سال به دو سال فشرده شده است کیفیت خوبی دارد یا خیر؟

با این که دولت انگلیس در 21 آوریل 2017، اعلام کرد که در مورد وام و کمک های تحصیلی با دانشجویان اتحادیه اروپا که از پاییز 2018 مشغول تحصیل در دانشگاه های انگلستان خواهند شد، مانند دانشجویان داخلی برخورد می شود، به نظر می رسد شرایط و هزینه های تحصیلی برای دانشجویان اروپا در دراز مدت سخت خواهد بود.

این مساله در 4 ژوئیه 2018، برای دانشجویان اتحادیه اروپا که تحصیل خود را در پاییز 2019 آغاز می کنند نیز تایید شد.

به نظر می رسد که دانشجویان اتحادیه اروپا در دراز مدت، احتمالا مجبور به پرداخت هزینه هایی بالاتر از کسانی که اکنون خارج از اتحادیه اروپا در حال تحصیل در انگلستان هستند، بشوند. با این حال در حالت واقع بینانه‌تر در صورت سقوط ارزش پوند، ادامه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در انگلیس محتمل‌تر خواهد بود.

مسئله کاهش تعداد دانشجویان برای بریتانیا تا حدی مهم است که بیش از 100 دانشگاه و سازمان تاکنون به کمپین (ما بین المللی هستیم) «#WeAreInternational » ملحق شده اند که هدف آن اطمینان از عدم کاهش دانشجویان بین المللی و دانشگاهیان، بعد از برگزیت در انگلستان، است.

کاهش استعداد های ورودی، وام، طرح های پژوهشی و سرمایه گذاری در صنعت از دیگر تبعات برگزیت است.

به نظر می رسد با توجه به چنین مشکلاتی که بعد از برگزیت برای دانشجویان پدید می آید، انگلستان به دنبال راه جایگزین باشد و ارائه دوره های آموزشی کوتاهتر به کاهش هزینه های دانشجویان و اقبال آن ها به سمت دانشگاه ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977826

وب گردی

وب گردی