ابهامات در آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ معترضان تجمع کردند

صبح امروز تعداد زیادی از معترضان مقابل وزرات آموزش و پرورش تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امروز حدود 50 نفر از شرکت کنندگان آزمون استخدامی مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند و با پلاکارد‌های خود اعتراضشان را به گوش مسئولان رساندند.

متقاضیان استخدامی آموزش و پرورش به دلیل ظرفیت های کم در مصاحبه پذیرش نشدند و با توجه به صحبت های وزیر که اعلام کرده بود مشکلات تا 22 آبان ماه سال جاری برطرف می شود و قول ها عملی نشد دست به اعتراض مجدد زدند.

این نفرات با نمره بالا از شرکت در مصاحبه محروم شده اند و با توجه به قبولی در آزمون به جایگاهشان نرسیدند و نفرات دیگر با عنوان آموزگاری تکمیل ظرفیت خواهند شد.

این تجمع به نمایندگی 8 هزار متقاضی که مدارک لیسانس، فوق لیسانس ودکتری دارند صورت گرفته است که فقط به دلیل ظرفیت پایین پذیرفته نشدند؛ اما صلاحیت علمی وتخصصی این نفرات از سوی سازمان سنجش تایید شده است.

اعتراض پس از دو هفته/ وعده وزیر به متقاضیان استخدامی

پس از اعتراضات متقاضیان پیامی برای این نفرات ارسال شد که چند روزی را فرصت دهند تا تکلیف آزمون استخدامی مشخص شود. بر همین اساس وزیر هم 22 آبان ماه به آنها وعده داد تا چند روز دیگر مشکلشان را حل خواهد کرد؛ اما این اتفاق رخ نداد و پس از گذشت دو هفته هیچ جوابی داده نشد، به همین خاطر متقاضیان تصمیم به اعتراض دسته جمعی گرفتند.

یکی از متقاضیان در این خصوص گفت: به ما وعده چند روزه داده اند اما نزدیک به 15 روز می گذرد و هیچ خبری از استخدام نیست.

فارغ التحصیلان برتر در جمع معترضان

نماینده معترضان گفت: تمام کسانی که در جمع معترضان حضور دارند فارغ التحصیلان برتر استانشان بوده اند و در آزمون استخدامی نمره قبولی گرفتند؛ اما به دلیل پارتی بازی و لابی کسانی استخدام شده اند که حقشان نبوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش 4200 نفر ظرفیت خالی دارد و نمی دانم چرا نمی گذارند به حقمان برسیم مایی که در آزمون شرکت کرده ایم و نمره قبولی هم دریافت کرده ایم هیچ شانسی برای استخدام نداریم.

جلسه فوری با معترضین

پس از اعتراضات متقاضیان تعدادی از نفرات جلسه ای را با خدادادی مسئول رسیدگی به نمرات و امور استخدامی به فارغ التحصیلان وعده داد که به زودی تکلیفشان مشخص خواهد شد.

جلسه مسئولان در سازمان

گویا قرار است فردا ساعت 16 مسئولان اداری استخدامی و جمالی قمی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و وزیر آموزش و پرورش در سازمان در همین خصوص برگزار شود.

این درحالی است که چند هفته گذشته متقاضیانی که در آزمون استخدامی شرکت کرده و نمره قبولی هم گرفته بودند در مصاحبه رد شدند و سهمیه به آنها تعلق نگرفت. با حضور مقابل مجلس شورای اسلامی نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977838

وب گردی

وب گردی