هزینه 500 میلیارد دلاری گرمایش جهانی برای آمریکا

سازمان ارزیابی ملی آب و هوا در آمریکا در نتایج تحقیقات خود به کنگره این کشور اعلام کرد که خسارت های ناشی از تغییرات آب و هوایی برای آمریکا تا سال 2090 مبلغی حدود 500 میلیارد دلار خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره، گزارش جدید صادر شده از سوی دولت آمریکا به تاثیرات تغییرات آب و هوایی در صورت انجام ندادن اقدامات سریع پرداخته و تاکید دارد حوادث مربوط به این مساله هزینه ای در حدود 500 میلیارد دلار با ورود به سال 2090 برای آمریکا به دنبال خواهد داشت.

سازمان ارزیابی ملی آب و هوا از سوی کنگره آمریکا برای تهیه این گزارش ماموریت داشته و 300 نفر از 10 سازمان مختلف در آماده کردن آن مشارکت نموده اند، این گزارش 1000 صفحه ای شامل بررسی تاثیر تغییرات آب و هوا بر کشاورزی، کار، جغرافیا و بهداشت در آمریکا می شود.

بخش دیگری از این گزارش به دنبال ارائه اطلاعاتی در خصوص تاثیرات گرمایش زمین بر آمریکا به تصمیم سازان این کشور است.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی «تک کرنتش» متخصص در امور علمی و فناوری، این گزارش در زمانی منتشر شده که دولت کنونی آمریکا با تمام توان به دنبال آن است که ادله رو به رشد سازمان های خود در خصوص آثار تغییرات آب و هوایی جهان را رد کرده و از پایبندی های ملی و بین المللی برای کاهش آثار این پدیده فرار کند.

بر اساس این پژوهش تاثیرات بسیاری از تحولاتی که تغییرات آب و هوایی بر آمریکا دارد را نمی توان منعکس نمود.

اما در این تحقیق اظهار امیدواری شده است که جهان بتواند مسیر کنونی را تغییر داده و تاثیرات مرتبط با تغییرات آب و هوایی را دگرگون کند. در ادامه این گزارش آمده است که نتایج تلاش های کوتاه مدت انجام شده در این خصوص باید با ورود به نیمه قرن جاری مشخص شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است سه بخشی که در آمریکا بیشتر در معرض این تغییرات قرار دارند عبارتند از: بخش کار که با ورود به سال 2019 هر سال خسارتی معادل 155 میلیارد دلار را تجربه می کند؛ بخش دوم مربوط به افزایش میانگین مرگ و میر به دلیل بالا رفتن زیاد درجه حرارت جهان است که خسارتی 141 میلیارد دلاری در هر سال به دنبال خواهد داشت و بخش سوم املاک ساحلی است که سالانه 118 میلیارد دلار خسارت خواهند دید.

انتهای پیام/

کد خبر: 977842

وب گردی

وب گردی