همایش همکاری دوجانبه ایران و لیتوانی برگزار شد / ثبت فدراسیون جهانی صلح جهانی در ایران

همایش همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لیتوانی ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، دکتر محسن کریمی طبسی در این مراسم گفت: دیپلماسی صلح از طریق ارتباط دانشگاهی و گردشگری در روابط کشورها محقق می‌شود و افزایش حمایت این کشورها در حوزه علمی، دانشگاهی و گردشگری از اهداف اصلی این همایش به شمار می‌رود.

کنسول افتخاری لیتوانی در تهران گفت: اکنون زمان مناسبی برای توسعه روابط دو کشور برای توسعه صلح است. در صد سال پیش مردم کشور لیتوانی تصمیم گرفتند مسئولیت کشور خود را بر عهده بگیرند و در راستای رسیدن به آن تلاش کردند. امروز در جشن صدساله استقلال لیتوانی این جشن برگزار شده است.

وی اضافه کرد: اولین همایش علمی و گردشگری زمینه توسعه همکاری‌های علمی را برنامه‌ریزی کرده و هدف آن گسترش ارتباط علمی و فرهنگی و توسعه ارتباطات علمی و دانشگاهی است.

کنسول افتخاری لیتوانی در تهران ادامه داد: در حال حاضر در کشور ایران قریب به 2700 دانشگاه و موسسه آموزشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد و حدود سه میلیون و پانصد هزار دانشجو در این مرکز در حال تحصیل هستند.

کریمی طبسی بیان کرد: از طرفی رتبه علوم پزشکی ایران در بین کشورهای دنیا 17 است. همچنین ایران با داشتن بیش از 33000 اثر ثبت شده ملی از 136 کشور دارای جاذبه گردشگری در جهان است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته با رشد 8.8 درصد رتبه علمی مناسبی را کسب کرده است. همچنین رتبه علوم پزشکی ایران در کشورهای دیگر 17 است.

کریمی طبسی تأکید کرد: مرکز همکاری علمی، مطالعاتی و فرهنگی برای ایجاد همکاری بین دو کشور است و گسترش روابط علمی میان اعضای هیات علمی، راه‌اندازی مدرسه زبان لیتوانی، از جمله اهداف این نشست بوده است.

محسن کریمی طبسی در حاشیه این همایش همکاری در جمع خبرنگاران گفت: هم‌زمان با این همایش، فدراسیون جهانی صلح جهانی را امروز در ایران ثبت کردیم. این فدراسیون در سوئیس ثبت شده و بین کشورهای اروپایی در حال جذب مردم است.

وی ادامه داد: امروز از مردم ایران خواهش می‌کنیم با ورود به سایت صلح جهانی، عضو این فدراسیون شوند و از صلح جهانی در تمامی کشورها حمایت کنند.

کریمی طبسی افزود: ما این همایش را برگزار کردیم که کشور لیتوانی را به دانشگاه‌ها معرفی کنیم، مرکز فرهنگی که داخل کنسولگری لیتوانی در تهران ایجاد شده، برای ارتباط با دانشگاه‌ها است. این مرکز فرهنگی وظیفه دارد بسترسازی لازم در راستای ارتباط دانشگاه‌های ایرانی با دانشگاه‌های لیتوانی را ایجاد کند، در این زمینه ما آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه‌های ایران را داریم.

همایش همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لیتوانی با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و حوزه گردشگری جمهوری لیتوانی، نمایندگان و سفرای کشورهای اروپایی مستقر در ایران برگزار شد.

کد خبر: 977843

وب گردی

وب گردی