ازغدی: دولت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ نمی کند/ معاهدات خارجی، نتیجه تفکر غرب زده مسولان است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ویژه برنامه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با موضوع "چهل سال چه گذشت" گفت: در این ۴۰ سال اسناد بالا دستی خوبی برای رسیدن به اهداف، تنظیم شده است که این امر مهمی است؛ چرا که اکثر کشورها اسناد بالادستی خود را از دو بلوک شرق و غرب الگو برداری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ویژه برنامه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با موضوع "چهل سال چه گذشت"، در سالن همایش های ساختمان بلوک B ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.
حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات برگزار شد، سخنرانی کرد.

رحیم پور ازغدی گفت: موضوع بحث ما این است که بدانیم بعد از ۴۰ سال، با تفکر بسیجی و رویکرد علمی، باید از چه موانعی عبور کنیم؛ به طور خاص منظور من در حوزه دولت سازی و نظام سازی است.
وی افزود: در این ۴۰ سال اسناد بالا دستی خوبی برای رسیدن به اهداف، تنظیم شده که این امر مهمی است؛ چرا که اکثر کشورها اسناد بالادستی خود را از دو بلوک شرق و غرب الگو برداری کردند.
او ادامه داد: ما از ابتدا شعار دادیم «نه شرقی، نه غربی»؛ البته به این معنی نبود که ما دستاورد های بلوک شرق و غرب را نادیده گرفتیم. بلکه به این معنی بود که ما می خواهیم مستقل از آن دو کشور، با همه دنیا ارتباط داشته باشیم.
رحیم پور ازغدی گفت: برخی می گویند که شعار « نه شرقی، نه غربی » به معنی انزوا است، در صورتی که این حرف درست نیست و استقلال به معنی انزوا نیست. معنی « نه شرقی، نه غربی » این است که ایران نمی خواهد تحت سلطه آن دو کشور برود؛ البته از دستاوردهای آن ها استفاده خواهد کرد.
وی افزود: امام و انقلاب آمدند و یک خط جدیدی را ترسیم کردند که ما بر اساس مبانی و منافع خودمان سیستم سازی کنیم و در این بین، اگر تجربیات موفقی از شرق و غرب وجود داشت، از آن ها هم استفاده کنیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی به غرب، نگاه منفعلانه دارند و فکر می کنند که اگر دنباله رو غرب شوند، پیشرفت می کنند؛ در صورتی که اشتباه است. وجه شدید این تفکر را در اواخر دوران قاجار و دوران پهلوی دیده ایم که نتیجه آن ها نیز مشخص است. البته در دوران جمهوری اسلامی هم این تفکر را در برخی از مسئولان دیده ایم.
او ادامه داد: ما در حوزه دولت سازی و نظام سازی، مشکلات مختلفی داریم. یکی از مشکلات این است که قوانینِ قانون نویسان، در بسیاری از مواقع ارتباطی با اسناد بالا دستی ندارد.
این استاد دانشگاه افزود: آن حلقه ای که اسناد بالا دستی را به اسناد پایین دستی وصل می کند، گم شده است.
وی تصریح کرد: ما در بحث قوانین و لوایح اجرایی، مشکلاتی داریم. چرا که بین خود این قوانین و لوایح اختلاف است و از طرف دیگر بین آن قوانین و اسناد بالادستی ارتباطی وجود ندارد.

حسن رحیم پور ازغدی گفت: نتیجه تفکر غرب زده برخی از مسئولین این است که مدام به دنبال امضای قراردادها و معاهدات خارجی هستند. برجام، FATF و کنوانسیون حقوق کودکان سازمان ملل از نمونه این قرارداد ها هستند.
وی افزود: کنوانسیون اسلامی حقوق کودک نوشته شده و حتی سال گذشته هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد؛ اما رئیس جمهور آن را امضا و ابلاغ نمی کند که این عمل او بر خلاف قانون است.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دولت کنوانسیون اسلامی حقوق کودک، که خودمان تنظیم کرده ایم را ابلاغ نمی کند؛ اما کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل را ابلاغ و اجرا می کند.
وی تصریح کرد: در خصوص مسأله پول شویی هم همین طور است؛ خبر تازه ای که منتشر شده این است که ۷ عضو اصلی FATF پول شویی ۲۲۷ میلیارد دلاری داشته اند. آن وقت به ما می گویند که برای مبارزه با پول شویی باید به آن ها بپیوندیم.
او گفت: کنوانسیون اسلامی حقوق کودک که توسط خود ما تدوین شده است، تمام مزایای کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل را دارد و معایب آن را ندارد.
رحیم پور ازغدی ادامه داد: کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل مزایای زیادی دارد که اتفاقا اسلامی هم هستند؛ اما معایب متعددی هم دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت.
وی افزود: در یک ماده، تحت عنوان ممنوعیت تبعیض علیه کودکان، رسما همجنس بازی کودکان زیر ۱۸ سال را جزو حقوق آن ها می دانند. همچنین در ماده ای دیگر، می گویند که خانواده فقط زن و مرد نیست؛ یعنی مرد و مرد یا زن و زن هم می تواند خانواده باشد.
او تصریح کرد: در ماده دیگری سقط جنین را مجاز می دانند و از آن جرم زدایی کرده اند. همچنین در ماده ای تحت عنوان آزادی کودک، مدعی می شوند که نباید آزادی کودکان در فضای مجازی را محدود کنیم.
رحیم پور ازغدی تأکید داشت: این هایی که در حوزه فضای مجازی، فکری برای آلودگی های موجود در اینترنت نکردند و خانواده های بسیاری به خاطر کوتاهی آن ها، از هم پاشید و افراد زیادی دچار فساد شدند، در قیامت عذاب شدیدی خواهند چشید. چون روایت داریم که می گوید «هرکس باعث فساد یک نفر شود، گویی قاتل اوست و هرکس یک نفر را به قتل برساند، گویی کل بشر را کشته است.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: این ها قرارداد های خارجی که با عقاید و منافع ما در تضاد است را امضا می کنند و در مقابل، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا نمی کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 977940

وب گردی

وب گردی