«دست خدا» از مجموعه برنامه «عکس های تکان دهنده»

باب توماس، عکاس ورزشی یکی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ ورزش فوتبال را عکاسی کرده و آن لحظه گل مارادونا به انگلیس بود که بعدها به «دست خدا» شهرت یافت. «عکس های تکان دهنده» این هفته هیسپان تی وی این اتفاق تاریخی را مرور کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مجموعه برنامه «عکس های تکان دهنده» به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش الطافی ضمن بررسی تاریخچه عکاسی خبری، مهمترین عکس های خبری سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جهان را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.
سوژه این قسمت از برنامه گل مارادونا به انگلیس در فینال جام جهانی 1986 است که دور از چشمان داور با دست به ثمر رسیده است که مارادونا در جواب خبرنگار گفته بود که این گل به دست خدا زده شده است. 4 سال قبل انگلیس و آرژانتین بر سر مالکیت جزایر فاکلند جنگی 74 روزه داشتند که به مرگ 255 بریتانیایی و 649 آرژانتینی منجر شد و درنهایت آرژانتین در این جنگ تسلیم می شود.
در ادامه برنامه اشاره می شود که این عکس تاریخی و به یاد ماندنی در دنیای ورزش توسط باب توماس عکاس انگلیسی ثبت شده است. باب توماس از سال 1973 و در 15 سالگی عکاسی را شروع می کند و در سال 1984 در مراسمی که در لندن برگزار شد، جایزه بهترین عکاس ورزشی سال انگلستان را از دستان بابی چارلتون دریافت می کند.
برنامه «عکس های تکان دهنده» کاری از واحد برنامه های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای پنج شنبه ساعت 9:45 به وقت تهران پخش و تکرار آن روز جمعه ساعت 3:45 و شنبه ساعت 5:45 است.

کد خبر: 977944

وب گردی

وب گردی