گزارش جهت‌دار سازمان ملل درباره خشونت علیه زنان در شرق

سازمان ملل طی گزارش جهت داری اعلام کرد که خانه جزو نا امن ترین مکان ها برای خانم هاست، درحالی که به علت بی بند و باری، آمار مرگ و میرها و خشونت هایی که در اروپا و آمریکا رخ می دهد بسیار بالاست و غرب با القای چنین گزارش هایی سعی در چرخاندن نوک پیکان به سوی آسیا دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، با توجه به نفوذ غرب و خصوصا آمریکا بر سازمان ملل، این سازمان هر ساله گزارش هایی وارونه و در جهت آنچه خواست آن هاست، منتشر میکند.

دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم این سازمان طی گزارش جدیدی این بار بنیان خانواده را نشانه گرفته و اعلام کرده که خانه ناامن ترین مکان برای خانم هاست. در حالی که خود این جوامع اروپایی و آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که بی بند و باری‌ها و روابط خارج از خانواده علل بسیاری از مشکلات آن هاست سعی دارند تا کشورهای دیگر را در راهی که خود رفته‌اند، بیندازند.

نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد که از مجموع 87000 زن کشته شده در سراسر جهان طی سال گذشته، 50000 نفر (حدود 58%) توسط شریک زندگی و یا اعضای خانواده خود به قتل رسانده شدند.

در سال 2017 بیش از یک سوم زنان توسط شریک زندگی خود و 137 نفر را اعضای خانواده‌شان به قتل رسانده‌اند. این تحقیقات نشان می دهند که اکثر قربانیان قتل‌های عمدی، مردها هستند و به دست افراد ناشناس کشته شدند، در حالی که زنان به دست فردی آشنا به قتل رسیده اند.

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد می گوید که زنان همچنان، بهای نابرابری جنسیتی، تبعیض و کلیشه های منفی را می پردازند و قتل های انجام شده بر پایه نابرابری جنسیتی، اقدامی مرگبار در زنجیره ای از تبعیض و سوء استفاده های مبتنی بر جنسیت است.

در مقیاس جهانی، آسیا منطقه ای بود که بیشترین آمار کشته شدگان زن توسط نزدیکانشان را در سال گذشته داشت (20000 نفر)، بعد از آن آفریقا (19000)، آمریکا (8000)، اروپا (300) و اقیانوسیه(300) قرار داشتند.

در انتهای گزارش این سازمان خود به افزایش روند نا‌امنی زنان در آفریقا و آمریکا اذعان کرد و اعلام داشت: «با توجه به آمار، این روند در آفریقا و آمریکا رو به افزایش است که خود نشان دهنده در خطر بودن زنان در این نواحی است.»

در این جوامع سست بودن بنیان خانواده و روابط خارج از آن، آزادی‌های بیش از حد مانند آزادی اسلحه، شرب خمر و غیره از علل عدم تعادل و کشیده شدن فرد به بروز رفتار ناشایست و خطرناک است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977949

وب گردی

وب گردی