موسوی لارگانی: دولت باید همه دانشگاه‌ها را از پرداخت مالیات معاف کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه هایی که دولت می تواند در راستای تسهیلات آموزشی به دانشگاه های کشور کمک کند، معافیت برخی از واحد‌های دانشگاهی از مالیات و یا تخفیف مالیات آن‌هاست.

ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دریافت مالیات از مراکز دانشگاهی و آموزشی از سوی دولت اظهار داشت: در موضوع تحصیلات و آموزش عالی، مسئولان وظیفه دارند تسهیلاتی را فراهم کنند تا ادامه کار برای این حوزه سهل‌تر و آسان‌تر پیش برود و همچنین دانشجویان بتوانند به راحتی و با خیالی راحت تحصیل کنند.

وی افزود: باتوجه به این که یکی از سیاست های کلی کشور این است که اقتصاد را از نفت جدا کند و متکی به مالیات باشد، اگر هر نهاد و بخشی بخواهد از مالیات دهی معاف شود، قطعا کشور با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

لارگانی تصریح کرد: اما با توجه به این که دانشگاه ها وظیفه آموزش را برعهده دارند و از نظر اسلام علم آموزی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تا جایی که می توانیم باید تسهیلات لازم برای فراگیری علم و دانش برای همه اقشار جامعه قائل شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: یکی از راه‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که دولت می تواند در راستای تسهیلات آموزشی به دانشگاه های کشور کمک کند، معافیت برخی از واحد های دانشگاهی از مالیات و یا تخفیف مالیات آن‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977971

وب گردی

وب گردی