زارعی: دانشجویان را به صورت کارآموز به شهرک‌های صنعتی معرفی می‌کنیم تا جذب شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی را با شهرک‌های صنعتی هماهنگ می‌کنیم تا بتوانیم بانک اطلاعاتی از فارغ‌التحصیلان داشته باشیم و آنها را ابتدا به صورت کارآموز و بعد برای جذب به دوستان معرفی کنیم.

دکتر حامد زارعی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره گلخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا اظهار داشت: در واحد ورامین-پیشوا، مجتمعی تحت عنوان «مجتمع تحقیقاتی تولیدی کشاورزی و دامپروری» داریم که قبلا به بهره برداری رسیده بود و ما با ایجاد تغییراتی، آن را به بهره برداری جدید رساندیم. این مجتمع متشکل از گلخانه، گاوداری، مرغداری، استخر پرورش ماهی، زمین های کشاورزی و آزمایشگاه و مراکز تحقیقات جانبی است. با توجه به برنامه علمی که توسط دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) در خصوص اهمیت غذایی به واحد ما ابلاغ شده، مجتمع تحقیقاتی و امور پژوهشی واحد ورامین-پیشوا روی این برنامه متمرکز شده است.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله کارکرد مجتمع در همین راستا شکل می گیرد. همچنین یک سری تغییرات بنیادین و اساسی در آن به سمت نوآوری، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان ایجاد می کنیم. می خواهیم تغییراتی داشته باشیم که نما و رنگ و بوی دانشگاهی به خود بگیرد. همان‌طور که گفتم این مجتمع پیش از این هم وجود داشت؛ اما بیشتر به شکل سنتی می چرخید. به طور مثال گاوداری یا مرغداری، شکل سنتی داشتند، در صورتی که در دانشگاه باید به سوی اقتصادهای مبتنی بر دانش پیش برویم و به همین دلیل تغییرات کاربری ایجاد خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا درباره درآمدزایی از این مجتمع گفت: گوشت، مرغ و فرآورده های پروتئینی سلف های دانشجویی واحدهای استان تهران را ما تأمین می کنیم؛ اما به دلیل ساختارهای شبه‌دولتی دانشگاه ها با توجه به تغییرات اقتصادی کشور، سوددهی مطلوب و مورد نظرمان هنوز محقق نشده است. درآمدمان خوب است ولی تا نقطه مطلوب فاصله داریم. ان شاءالله با تغییرات کاربری به سوددهی مطلوب می رسیم.

زارعی در خصوص حضور دانشجویان در مجتمع تحقیقاتی واحد ورامین-پیشوا تصریح کرد: شعار دانشگاه در حال حاضر «هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت» است که دکتر طهرانچی مطرح کرد. ما به جد به دنبال تحقق این شعار هستیم. یکی از جاهایی که در کل دانشگاه آزاد می تواند این شعار را محقق کند، واحد ماست. واحد ورامین-پیشوا قطب کشاورزی و دامپروری در واحدهای کشور است. امور اشتغال‌زایی را پیاده می کنیم تا دانشجویان رشته های مرتبط و حتی رشته های دیگر در این حوزه مشغول شوند و بخشی از شهریه دانشگاهی آنها به واسطه کاری که انجام می دهند، کسر شود. این اتفاق در سنوات گذشته هم تا حدودی وجود داشت؛ اما آن کاری نبود که ما برای دانشجو انتظار داریم.

وی ادامه داد: ما توقع نداریم دانشجو، کارِ کارگر را انجام داده و به طور مثال به حیوانات، خوراک بدهد چون کارِ دانشجو، این نیست. ما آزمایشگاه های مجهز راه اندازی می کنیم تا دانشجو کارهای علمی انجام دهد و بر اساس آن از میزان شهریه‌اش، تهاتر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا، در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه ای برای جذب فارغ التحصیلان و اشتغال‌زایی برای دانشجویان بعد از اتمام تحصیل دارند یا خیر، تأکید کرد: اتفاقا در دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کلان روی این موضوع به صورت جدی بحث می شود. برنامه ای ویژه برای فارغ التحصیلان و ایجاد بانک اطلاعاتی در سطح کلان وجود دارد، ما هم زیرمجموعه همین بخش هستیم. در واحد خودمان با توجه به اینکه در جوار چندین شهرک بزرگ صنعتی هستیم، برنامه هایی جدی را دنبال می کنیم.

وی در پایان گفت: مجتمع تحقیقاتی واحد ورامین-پیشوا دقیقا روبروی شهرک صنعتی عباس‌آباد است. اتفاقا با رئیس شهرک صنعتی عباس‌آباد ملاقاتی داشتم. دوستان هم به نیروهای زیادی نیازمند هستند و هم از ما انتظار دارند بانک اطلاعاتی برای‌شان آماده کنیم. تفاهم‌نامه‌های خوبی را با شهرک‌های صنعتی هماهنگ می‌کنیم تا بتوانیم بانک اطلاعاتی از فارغ‌التحصیلان داشته باشیم و آنها را ابتدا به صورت کارآموز در یک دوره 3 تا 6 ماهه و بعد برای جذب به دوستان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 978020

وب گردی

وب گردی