تحلیل مسائل جدید با مجهز شدن به علوم روز میسر است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بر مجهز شدن به علوم روز برای تحلیل مسائل جدید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، حجت الاسلام نجات فیاضی در نشست روشنگری با محوریت چرایی و چگونگی دشمنی آمریکا با ملت ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، اظهار کرد: دنیا در علوم مختلف پیشرفت کرده و علوم قدیمی دیگر جوابگوی بحث های جدید نیست و باید برای تحلیل مسائل جدید به علوم روز مجهز باشیم.

وی افزود: در زمان های قبل، دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و این بلوک ها دنیا را اداره می کردند و بعضی از کشورها به بلوک شرق و برخی به بلوک غرب گرایش داشتند.

فیاضی بیان کرد: آمریکا می خواست مدیریتی جهانی را راه اندازی کند و 50 سال روی طرح نقشه کار کرد و چندین کشور را با خود همراه کرد و پس از آنکه باعث فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شدند با همکاری سیاستمداران زیادی از کشورهای مختلف در جهت اتحاد شرق و غرب تلاش کردند و آمریکا خود در رأس این امر ایستاد تا مدیریت جهان را به دست گیرند.

وی ادامه داد: غربی ها برای هر دهه اسمی می گذاشتند و با توجه به تحولات عظیم در دنیا که با سرعت بیشتری هم انجام می شد دیگر نامگذاری دهه‌ای جواب نمی داد و به نام‌گذاری سه ساله و یکساله روی آوردند.

او اضافه کرد: دهه 1970 را نابودی ایدئولوژی نام گذاری کرده بودند و در آن سالها با کمک اندیشکده هایی که راه اندازی کرده بودند در جهت حذف دین از زندگی و باورهای مردم تلاش می کردند و هدفشان راه اندازی نظام لیبرال بود و برای بهتر جلوه دادن آن واژه دموکراسی را هم همراهش کردند و نظام لیبرال دموکراسی را پایه گذاری و حاکم کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان اردبیل اضافه کرد: آمریکایی ها نظام نوین جهانی را راه اندازی کردند و خود به‌عنوان رهبر این نظم نوین بیشترین بهره برداری از منافع آن را برده اند.

کیسینجر در کتاب خود به تدوین نقشه ایجاد داعش در سال 61 به عنوان یک خلافت اسلامی تندرو در تقابل با اندیشه ولایت فقیه ایران پرداخته است و هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود که اخیرا چاپ شده به نقشه ایجاد و مدیریت داعش از چندین سال قبل اشاره کرده است

فیاضی گفت: آمریکا مستکبرانه هر کشوری را که در مقابلش بایستد و سر تسلیم فرود نیاورد به عنوان دشمن خطاب کرده و سعی در نابودی آن به هر طریقی دارد. به کوبا، سودان، افغانستان، عراق، گرجستان، اوکراین، سوریه و یمن توجه کنید که برخی را با جنگ نظامی مستقیم و یا نیابتی و برخی را با انقلاب های مخملی تهدید کرده و نظام سیاسی شان را دگرگون کرده است.

وی تصریح کرد: ایران با انقلاب اسلامی و با استناد به آیات قرآنی و اندیشه های امام (ره) و مقام معظم رهبری با کوتاه کردن دست آمریکا از ایران در مقابل این خوی استکبار، ظلم و جور، مقاومت را برگزید و در طی این چهل سال مقاومت، آمریکا ایران را دشمن اصلی خود می داند چون مقاومت اسلامی ایران به کشورهای منطقه نیز کشیده شده است و آنها نیز با الهام از ایران در مقابل آمریکا ایستادند.

وی افزود: اکنون دو جبهه استکبار به رهبری آمریکا و مقاومت به رهبری ایران در مقابل هم قرار گرفته اند. مقاومت در لبنان، سوریه و یمن با مشاوره ایران در حال انجام است و دست آمریکا را از ثروت و منافع کشور خود قطع کرده اند.

او اظهار کرد: آمریکایی ها برای مدیریت جهانی دو شرط اساسی داشتند که یکی تسلط بر خاورمیانه که قلب جهان است و گفتند باید بر این منطقه تسلط داشته باشیم و برای آن ژاندارمی به اسم اسرائیل علم کردند. شرط دیگر تسلط بر ایران به عنوان قلب خاورمیانه و کشور استراتژیک بود که همه آشوبهایی که در طی این سال ها در منطقه می بینیم در جهت رسیدن به این هدف است.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان اردبیل بیان گفت: علت اصلی مخالفت آمریکا با ایران به دلیل شکست هیمنه آمریکا توسط نظام جمهوری اسلامی ایران است و طبق نقشه کینگریج مسئول اندیشکده رنت آمریکا که بزرگ‌ترین اندیشکده خاورمیانه شناسی است، چهل سال است که خاورمیانه را به آتش کشیده است.

وی افزود: پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا که اکنون نظریه پردازی می کند عضو اندیشکده هریتیج است و پیشنهاد 12 گانه ای ارائه می دهد که چگونه جمهوری اسلامی ایران را که دشمن درجه یک آمریکاست و سابقه 40 ساله دشمنی دارند، را از بین ببرند.

فیاضی بیان کرد: کیسینجر در کتاب خود به تدوین نقشه ایجاد داعش در سال 61 به عنوان یک خلافت اسلامی تندرو در تقابل با اندیشه ولایت فقیه ایران پرداخته است و هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود که اخیرا چاپ شده به نقشه ایجاد و مدیریت داعش از چندین سال قبل اشاره کرده است که دیدید در منطقه چه جنایاتی را انجام داد و با رهبری ایران و توسط جبهه مقاومت شکست خوردند و نابود شدند و حتی آمریکایی ها برای سالم خارج کردن نیروهایشان از عراق به سردار سلیمانی نامه نوشتند و درخواست کردند که امنیت نیروهای شان را تضمین کند.

او افزود: در 23 فروردین 97 سیاستمداران آمریکایی و متحدانش در اندیشکده تینک تانک جلسه گذاشته و سندی را برای آسیب پذیر ساختن و به زانو درآوردن ایران (به زعم خودشان) امضاء کردند که سه بند مهم و عمده آن تقویت گروه های ضد شیعه در منطقه، تضعیف قدرت منطقه ای ایران و تغییر دموکراتیک نظام ایران.

وی ادامه داد: اکنون آمریکا به تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری رو به افول و زوال است و جهان دیگر به آمریکا به عنوان رهبر جهان نگاه نمی کند و به سمت پساآمریکا حرکت می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان اردبیل مولفه های قدرت را در وضعیت امروز جهان در داشتن سه قدرت نظامی، اقتصادی و نرم افزاری دانست که ایران با دستیابی به دانش موشکی، هسته ای و تلاش به ایجاد دانش نرم افزاری در حال تبدیل شدن به قدرتمندترین کشور منطقه است.

کد خبر: 978029

وب گردی

وب گردی