عبادی: فرهنگ مهارت آموزی در دانشگاه ها اصلاح شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه به فرهنگ مهارت آموزی نیز در کشور ما توجه چندانی نشده است؛ به عنوان مثال کارآموز و یا تکنسین بودن، نوعی ننگ در جامعه محسوب می شود و سبب بروز عزت اجتماعی نخواهد شد. این فرهنگ مهارت آموزی نیز در دانشگاه‌ها باید اصلاح شود.

سید محمد باقرعبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت اشتغال دانشجویان در طول دوران تحصیل و پس از آن اظهار داشت: دو نکته در کشور ما مغفول مانده و در عمل به آن توجه کمی شده است؛ نکته اول فرهنگ و نکته دوم مهارت آموزی است.

وی افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که برای اشتغال لازم و ضروری است، موضوع مهارت آموزی است که متاسفانه به این موضوع در آموزش عالی و آموزش پرورش کشور ما توجه بسیاری اندکی شده است.

عبادی ادامه داد: اگر ما مهارت دانشجویان و دانش آموزان کشور را تقویت کنیم و آن ها با کسب مهارت های لازم از دانشگاه خارج شوند، وضعیت اشتغال به مراتب بهتر خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: متاسفانه به فرهنگ مهارت آموزی نیز در کشور ما توجه چندانی نشده است؛ به عنوان مثال کارآموز و یا تکنسین بودن، نوعی ننگ در جامعه محسوب می شود و سبب بروز عزت اجتماعی نخواهد شد. این فرهنگ مهارت آموزی نیز در دانشگاه ها باید اصلاح شود.

وی اذعان داشت: دانشگاه های کشور علاوه بر علم آموزی، باید به مهارت آموزی نیز نگاه ویژه ای داشته باشند و به آن توجه بیشتری کنند؛ یکی از موضوعاتی که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشند این است که بدانند برای ایجاد اشتغال و اشتغال آفرینی چه اقداماتی می توانند انجام دهند؟ متاسفانه دانشجویان در این راستا هیچ گاه از سوی مسئولان مربوطه راهنمایی نشده اند.

عبادی در پایان تاکید کرد: یک دانشگاه هنگامی موفق خواهد شد که دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه، برای انتخاب شغل دچار سرگردانی نشوند و حدود 80 درصد خروجی های این دانشگاه، دارای شغل مناسب هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978033

وب گردی

وب گردی