کشف بیش از ۱۲ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشوردر هفته گذشته

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۲ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات در این هفته ۱۲۶۷۶ است که نسبت به هفته گذشته که ۱۰۱۱۸ کیلوگرم بوده ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی افزود: این آمار در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته که مجموع کشفیات آن ۱۴۶۳۱ کیلوگرم بوده ۱۳ درصد کاهش دارد.

این مقام مسئول گفت: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۰۳۳۳ کیلوگرم بوده است که ۸۱ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

هادی‌نژاد ادامه داد: همچنین از این میزان، ۸۴۱ کیلوگرم حشیش، ۳۸۴ کیلوگرم مرفین، ۵۱۲ کیلوگرم هرویین، ‌ ۴۵۵ کیلوگرم شیشه، ۱۴۷ لیتر مواد پیش‌ساز، ۵۶۷۲۶۷ عدد قرص روانگردان و ۱۴۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۹۵۹ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۳.۲ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۰۳۳۳ کیلوگرم بوده است که ۸۱ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود

معاون مقابله با عرضه ستاد گفت: افزایش کشفیات شیشه عمدتاً ناشی از کشف دو محموله بزرگ از این ماده در استان سیستان و بلوچستان شامل یک محموله دپو شده در شهرستان خاش به وزن ۳۳۸ کیلوگرم و یک محموله قاچاق احتمالا تولید شده در افغانستان که در مرز میرجاوه کشف شده است و روشن سازی ابعاد و زوایای پنهان محموله های مذکور در دست پیگیری است.

هادی‌نژاد ادامه داد: از مجموع ۲۱۷.۴ لیتر مواد پیش‌ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۱۲۷ لیتر مربوط به استان کرمانشاه و ۴۹.۴ لیتر سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: از مجموع ۵۶۷۲۶۷ عدد قرص‌ روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۵۴۶۰۰۰ عدد مربوط به استان بوشهر است که معادل درصد کشفیات قرص‌های کشف شده در این مقطع در سطح کشور است، پس از بوشهر استان های سمنان با ۱۱۸۷۸ عدد، تهران با ۴۸۲۸ عدد و البرز با ۳۵۲۷ عدد در رده های بعدی قرار دارند.

از مجموع ۵۶۷۲۶۷ عدد قرص‌ روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۵۴۶۰۰۰ عدد مربوط به استان بوشهر است که معادل درصد کشفیات قرص‌های کشف شده در این مقطع در سطح کشور است، پس از بوشهر استان های سمنان با ۱۱۸۷۸ عدد، تهران با ۴۸۲۸ عدد و البرز با ۳۵۲۷ عدد در رده های بعدی قرار دارند.

این مقام مسئول در ستاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۶.۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هشت استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۲۸۰۵ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۲ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۲۶۳۶ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۹۹۳ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۱۰۷ کیلوگرم، فارس با ۹۴۱ کیلوگرم، یزد با ۵۲۶ کیلوگرم، تهران با ۵۰۰ کیلوگرم و بوشهر با ۴۶۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۲.۴ درصد است.

هادی‌نژاد در پایان گفت: طی این مدت، ۱۲۹ دستگاه خودرو، ۱۵ دستگاه موتور سیکلت، یک قبضه سلاح و ۳۳ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978040

وب گردی

وب گردی