اختراع وسیله ای برای کاهش خشکی چشم

دانشمندان پس از تحقیق و بررسی فراوان توانستند دستگاهی تولید کنند که با تحریک برخی از اعصاب بینی باعث افزایش تولید اشک و بهبود عوارض ناشی از سندروم خشکی چشم می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، پژوهشگران وسیله‌ای اختراع کرده‌اند که با اتصال به بینی معالجه جدید و غیر قابل انتظاری را برای چشم های خشک ارائه می کند.

این وسیله با ایجاد فشار به پل بینی از طریق جریان خفیف برق این بخش را برای تولید اشک تحریک می کند و خشکی چشمانی را که دچار قرمزی و التهاب شده‌اند، کاهش می دهد.

این دستگاه که «TrueTear» نام دارد قابل حمل بوده و باعث تولید اشک و ایجاد پوشش در سطح چشم و کاهش سوزش آن می‌شود.

نمونه تولید شده کنونی این دستگاه قابل شارژ نبوده؛ اما تحقیقات نشان داده است دو بار استفاده در روز از این دستگاه، این عوارض را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

در آزمایشات انجام شده حجم تولید آب، مخاط و چربی افزایش یافته که در مجموع سبب تولید اشک و ایجاد پوشش برای کره چشم و حفاظت از سلامتی آن خواهد شد.

سندرم خشکی چشم هنگامی است که چشم ها به اندازه کافی اشک تولید نکند یا اشک های تولید شده به سرعت تبخیر شوند، این بیماری عوارضی چون درد، التهاب و قرمزی چشم را به دنبال دارد که به مرور زمان بیشتر می شود .

هم اکنون تنها راه کاهش عوارض این بیماری استفاده از قطره هایی است که خواص اشک را داشته یا باعث نرمی فضای چشم می شود.

این امکان وجود دارد « TrueTear» که از سوی اداره غذا و داروی آمریکا نیز تایید شده است، جایگزینی مناسب برای درمان های کنونی این بیماری باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 978043

وب گردی

وب گردی