ادغام فناوری و دانشگاه در سال 2019

تکنولوژی های حال حاضر مانند واقعیت مجازی و هوش مصنوعی می تواند پیامدهای مهمی برای آموزش عالی در سال 2019 داشته باشد. روند فناوری های سال 2019 فرصت های ادغام فناوری برای دانشگاه ها را برجسته می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گروه مهندسین تکنولوژی ارتباطات گارتنر، شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی که در زمینه ارائه خدمات تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات فعالیت می‌نماید، معتقدند که نقطه تمرکز در سال 2019 پیشرفت های اساسی در علم تکنولوژی و ابزاری مانند هوش مصنوعی و رایانش لبه‌ای، روش کنترل برنامه‌های رایانه‌ای، داده‌ها و سرویس‌ها که از برخی نودهای مرکزی گرفته می‌شود و به لبه (کناره‌های) اینترنت که با دنیای واقعی در ارتباط هستند، باشد.

رایانش لبه‌ای در اینترنت اشیا، با کم‌رنگ شدن مرز دنیای فیزیکی و مجازی به وسیله حجم عظیم داده ها و همچنین هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فرصت بی‌نظیری برای تولیدکنندگان و صنایع است.

در حال حاضر دانشگاه ها تحت تاثیر برخی از این ابزارها در فضای آموزشی خود قرار گرفته اند. برای مثال نوآوری ها در هوش مصنوعی موجب تدریس برنامه استادیار در کلاس و تجزیه، تحلیل و جمع آوری اطلاعات پیشرفته برای بهبود عملکرد دانشجویان می شود.

از آنجایی که مراکز آموزش عالی برای جذب دانشجویان آینده نگر با یکدیگر رقابت می کنند و به دنبال بهبود شرایط دانشگاه هستند، پیشرفت های تکنولوژی می تواند به دانشگاه ها برای رسیدن به خواسته هایشان کمک کند.

هوش مصنوعی می تواند ابتکارات مربوط به جمع آوری اطلاعات را تقویت کند. تحلیل گران معتقدند یادگیری ماشین (Machine learning)، به تنظیم و اکتشاف شیوه‌ها و الگوریتم‌هایی می‌پردازد که بر اساس آن‌ها رایانه‌ها و سامانه‌ها توانایی تعلیم و یادگیری پیدا می‌کنند و نقش مهمی در سال 2019 ایفا خواهد کرد و از وظایفی که به زمان، انرژی و آموزش نیاز دارد و حتی فراتر از توان معلمان و مدیران خواهد بود، حمایت می کند.

مهندسین گارتنر پیش بینی می کنند که با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی در سال 2019 بسیار رواج پیدا خواهند کرد. در حال حاضر برخی موسسات مانند دانشگاه بوستون امکانات تکنولوژیکی برای دانشجویان خود فراهم کرده تا با دستگاه‌های خودمختار دست به آزمایش بزنند. دانشگاه های دیگر از ایده های جدیدی مانند به کارگیری هوش مصنوعی با محتوای ویدئو برای یادگیری شخصی تر استفاده می کنند.

جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها منجر به نوآوری دانشجویان در طراحی ارزیابی می شود و به مربیان برای تشخیص دقیق این که دانش آموزان در چه موضوعی دچار کشمکش شده اند، کمک می کند.

تحلیل های پیشرفته باری را از دوش استفاده کنندگانی که دانش تجزیه و تحلیل داده ها را ندارد، بر می دارد.

ابزارهای جدید، جهان دیجیتال و فیزیکی را با یکدیگر ادغام می کند.

تحول دیجیتالی در محوطه دانشگاه با سرعت زیادی در حال وقوع است و تحلیلگران پیش بینی می کنند، همان طور که فناوری های فعلی پیشرفت کرده و ابزار جدید توسعه می یابند، مرز بین جهان واقعی و دنیای دیجیتال نیز محو می شود.

مبحث دوقلوهای دیجیتالی مفهوم نوینی نیست. وقتی هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و واقعیت مجازی افزوده با یکدیگر ترکیب شوند، دوقلوهای دیجیتالی (Digital twins) را شکل می دهند. دوقلوهای دیجیتالی راهکار منحصر به‌ فردی را به منظور تعامل بهتر با دستگاه‌هایی که به طور واقعی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، در اختیار کارگران قرار خواهند داد. آن‌ها می‌ توانند تجهیزات اینترنت ‌اشیا، تشخیص خرابی‌ها، آزمایش راه‌حل‌ها و حتی ساخت دستگاه‌های جدید را با استفاده از این دوقلوها مدیریت کنند. این تکنولوژی همراه با هوش مصنوعی می تواند بر مبحث یادگیری و اموزش تمرکز کند.

دانشگاه ها به سرعت تجهیزات قدیمی را با نسخه های نسل بعدی خود جایگزین می کنند و از آنجایی که روند تغییرات ادامه دارند، دانشگاه ها باید توجه داشته باشند که چگونه محیط های یادگیری خود را متناسب با فناوری روز طراحی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978073

وب گردی

وب گردی