هشدار درمورد فروش بوتاکس‌ تقلبی و چینی

عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران ضمن هشدار در مورد فروش بوتاکس‌های تقلبی و چینی در بازار گفت: مراحل تولید بوتاکس در کارخانه بایدبه درستی انجام شودتادارو خلوص کافی داشته باشد و ما را به نتیجه مورد قبول رسانده و عارضه‌ای برای بیمار نداشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکترسیدبهزاد پوستی در شانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو بینی و سر و گردن ایران در ارتباط با درمانهای غیرتهاجمی در زمینه زیبایی اظهار داشت:‌استفاده از دستگاه‌های لیزر مختلف، رادیوفرکوئنسی، التراسوند، پرکننده‌ها و بوتاکس و....از جمله اقدامات درمانی غیرتهاجمی در حوزه زیبایی به شمار می‌روندکه هر کدام ازاین اقدامات به تنهایی و یا بصورت ترکیبی براساس نیاز بیمار توصیه وانجام میشوند بنابراین لازم است مشاوره مناسب قبل از این درمان ها برای متقاضیان صورت پذیرد.به طور مثال لیزر معجزه نمی‌کند و گاهی نیاز است همزمان اقدام غیرتهاجمی دیگری همراه با آن انجام شود.
وی در مورد بوتاکس گفت: بوتاکس درابتدا برای کارهای درمانی مورد استفاده قرار گرفت و سپس در حوزه زیبایی بدان توجه شد به طور مثال بوتاکس برای کمک به بیماران مبتلا به استرابیسم ( انحراف چشم)، مورد استفاده قرار می‌گرفت و به تدریج ازآن درزمینه های درمانی دیگر استفاده شد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مراحل تولید بوتاکس میبایست به درستی انجام شود تا داروخلوص کافی داشته باشد و ما را به نتیجه مورد قبول برساند ولی متأسفانه در بازار بوتاکس‌های تقلبی و چینی که مراحل تولیداستاندارد ندارند به فروش می‌رسند که این مسئله می تواندبیمار را دچار عارضه دارویی نمایدوچنانچه دوزآن صحیح نباشدازاین جنبه نیز برای بیمار عوارضی به همراه خواهدداشت.
این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: تزریق بوتاکس ممکن است دربرخی بیماری هاووضعیت سلامت متقاضیان به صلاح نباشد، نکته قابل توجه دیگر فردی است که تزریق بوتاکس راانجام می‌دهدکه میبایست از اطلاعات علمی موردنیازبرخوردارباشد، لذا توصیه میشودمتقاضیان این تزریق از دریافت خدمات بوتاکس توسط مراکزوافراد فاقد صلاحیت مثل آرایشگاه‌ها خودداری کنند.
پوستی گفت: افرادی که بوتاکس برای آنها جهت رفع خطوط صورت که خیلی عمیق نشده انداستفاده می‌شود باید 4 تا 6 ماه بعد مجدداآنراتکرار کنندکه این امربه خاطرطول مدت تاثیردارواست.
عضو هیات مدیره انجمن راینولوژی ایران در مورد پرکننده‌ها به عنوان بخش دیگری ازدرمانهای‌های غیرتهاجمی زیبایی گفت:امروزه بعنوان پرکننده ازمتداولترین روشها استفاده ازژل‌های هیالورونیک وچربی بدن می باشند وژل های دائمی بعلت عفونت وجابجایی کنار گذاشته شده اند.تاثیرپرکننده های ذکرشده حدود۶ ماه است که پس از این مدت زمانی نیاز به تکرار دارند.
وی در مورد لیزر گفت: لیزر برای لایه‌برداری و اصلاح سطح پوست و تحریک کلاژن‌سازی پوست می‌تواند مؤثر باشد که این مسئله باید توسط افراد حرفه‌ای و پزشکان متبحر صورت گیرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد استفاده از دستگاه های رادیوفرکوئنسی گفت: این روش لایه‌های سطحی پوست را اصلاح و کلاژن‌سازی را تقویت می‌کند، دستگاه التراسوند برای لایه‌های عمیق ترپوست استفاده میشوند که باعث تاثیر برکلاژن ناحیه و همچنین دوباره‌سازی زنجیره آن در محل درمان می‌ گردد، برای حفظ نتایج وفواید درمان های غیرتهاجمی زیبایی نزدبیماران لازم است درفواصل زمانی خاصی این اقدامات تکرارشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 978113

وب گردی

وب گردی