انقلاب با رشادت‌های شهادت طلبانه جوانان به ثمر نشست

حجت السلام عباس متین از مبارزان تاریخ انقلاب اسلامی علیه رژیم منحوس پهلوی در استان هرمزگان، نقش جوانان را در پیروزی انقلاب اسلامی مهم خواند و گفت: اگر رشادتهای شهادت طلبانه جوانان انقلابی در آن برهه پر از خفقان و خطر نبود هرگز انقلاب اسلامی پیروز نمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، عضو شورای نگهبان استان هرمزگان که در جلسه تخصصی یادها و خاطره های انقلاب اسلامی که به همت پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد بندرعباس برگزار شد با اشاره به موقعیت جغرافیای استان هرمزگان و دوری آن از مرکز و تبعید شخصیت های برجسته انقلابی در آن دوران، و تحت نظر بودن منطقه توسط عوامل ساواک ، موجب شد تا بنیه انقلابی و مبارزاتی مردم بیش از پیش تقویت شود.

نماینده اسبق مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری نشست های مذهبی و اسلامی موجب گسترش عدالتخواهی و دشمن ستیزی مردم این منطقه شد تا جایی که بندرعباس به یک کانون بزرگ مبارزه با رژیم ستم شاهی مبدل گردید.

این شخصیت مبارز، با اشاره به شیوه های تبلیغاتی پنهانی در ابتدای مبارزه گفت: ابتدا این مبارزات با سختیهای زیادی همراه بود و بسیاری از مبارزان سالها در زندان های ستم شاهی در بند بودند ولی این حرکت هرگز با نبود یک و چند نفر از حرکت باز نایستاد و با رهبری و راهنمایی بنیان گذار انقلاب با قدرت به پیش رفت.

حجت السلام متین به ذکر خاطرات تلخ و شیرین این دوران پرداخت و گفت: شیرینی های این مبارزه در کام ما ماند و تلخی های آن دوران نیز بعد از رسیدن به آستانه پیروزی به شیرینی مبدل شد و نتیجه این مبارزه همان استقلال آزاد و جمهوری اسلامی بود که به نحو شایسته ای شکل گرفت و به یک درخت تنومند مبدل گشت.

ایران اسلام زاده و حسن مهران پور نیز دو تن از مبارزان انقلابی بودند که به سخنرانی پرداختند و با اشاره به رشادت ها ی جوانان و شهدای انقلاب و زندانیان مبارز پرداختند و با ذکر خاطرات خود از دوران مبارزه ، جو حاضر را به فضای آن دوران نزدیک کردند.

کد خبر: 978114

وب گردی

وب گردی