طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی در آینه رسانه ها

رونمایی طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی در سایر رسانه های کشور انعکاس مناسبی داشت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، طرح پایش (پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای) دانشگاه آزاد اسلامی روز سه‌شنبه 6 آذر با حضور دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر محمد مهدی طهرانچی و جمعی از مدیران، روسای استان‌ها و سایر مسئولان و پژوهشگران برگزار شد.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، هدف طرح پایش هدفمند کردن موسسات آموزش عالی در حل مسائل کشور است.

در این طرح از تمامی پایان نامه ها و ظرفیت های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی استفاده می‌شود. به گونه‌ای دیگر می توان گفت این طرح موضوعات و چالش‌ها به موضوعاتی که بتواند به عنوان موضوعات پایان نامه ارائه شود را به صورت هدفمند تدوین می کند.

طرح پایش آزاد کار خود را با ۹ برنامه علمی آغاز می‌کند، قرار است تعداد برنامه‌های علمی به ۴۰ برنامه ارتقا یابد. در مدت اجرای آزمایشی این طرح، ۱۱۲ استاد، ۱۵۵ دانشجو و ۱۷۴ پژوهشگر به سامانه مراجعه و موضوعات خود را انتخاب کرده اند. صنعتگران و متخصصان در حوزه‌های مختلف کاری می‌توانند در کنار استادان دانشگاهی به عنوان استاد مشاور به دانشجویان و پژوهشگران کمک کنند. دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به این سامانه از بین ۵ هزار و ۳۶۹ عنوان موضوع تحقیقاتی که در قالب ۹۴۴ برنامه پژوهشی ارائه می‌شود، موضوع پایان نامه خود را انتخاب کنند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد شبکه تحقیق، یکی از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و با رونمایی از این طرح، پشتوانه نرم‌افزاری ایجاد شد تا همه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، صنعتگران و پژوهشگران در سراسر کشور بتوانند در قالب نظام موضوعات، به یکدیگر متصل شوند.

این طرح در سایر رسانه های کشور نیز انعکاس داده شد، که برخی از آن ها در تصاویر زیر آمده است:

انتهای پیام/

کد خبر: 978140

وب گردی

وب گردی