بررسی روند پیشرفت نوسازی مسجد امام محمد باقر (ع)

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران به همراه شهردار منطقه 11 از مساجد بخش مرکزی پایتخت بازدید و روند نوسازی مسجد امام محمد باقر (ع) در محله اسکندری را بررسی کردند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام ابوترابی فرد ضمن بازدید از مسجد در حال ساخت امام محمد باقر (ع) که در محله اسکندری واقع شده است؛ روند ساخت و پیشرفت فیزیکی عملیات احداث این مسجد را مورد بررسی قرار داد.

در ادامه حجت الاسلام ابوترابی فرد به همراه نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ،محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمرانی و محمد جواد رشیدی معاون اجتماعی و فرهنگی از مسجد حضرت ولی عصر (عج) ، رضوی و پنبه چی نیز بازدید کردند.

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 در حاشیه بازدید از مساجد این منطقه که با مدل اجرایی جدید ساخته شده اند؛ گفت: برای نخستین بار در شهر تهران از سوی معاونت فنی و عمرانی این منطقه با مشارکت خیرین نسبت به احداث و بازسازی 3 مسجد قدیمی که قدمت بیش از 50 سال داشته و فرسوده بودند؛ اقدام شد.

آبادیان افزود: با این شیوه شهرداری منطقه ضمن ایجاد بستر مداخله حداکثری مردم؛ با عقد قراردادهای خرید، کنترل و تأیید طرح نما و پوشش فنی پروژه؛ پشتیبانی امور را انجام داده است که در همین راستا نوسازی مسجد پنبه چی و مسجد رضوی با قدمت بیش از 50 سال به پایان رسید و در حال بهره برداری است.

وی گفت: بازسازی مسجد امام محمد باقر(ع) نیز در محله پر جمعیت و پر تراکم اسکندری با زیر بنای 4000 متر مربع و با پنج طبقه و زیر زمین، شبستان ،سالن پذیرایی و سایرامکانات و خدمات مورد نیاز مسجد در حال ساخت است.

بر اساس این گزارش مسجد پنبه چی در خیابان ولی عصر(عج) بالاتر از مهدیه تهران قرار دارد و با زیر بنای حدودا 2558 متر مربع با چهار طبقه و یک طبقه زیر زمین دارای شبستان، فضای فرهنگی بانوان و اقایان، فضای بازی کودکان، سالن اجتماعات، بسیج و سایر امکانات ساخته شد.

شهردار منطقه 11 همچنین با اشاره به نوسازی مسجد رضوی در خیابان شیخ محمدی ادامه داد: این مسجد با زیر بنای 2150 متر مربع با چهار طبقه و یک طبقه زیر زمین ساخته شده است و دارای شبستان و سالن چند منظوره است.

انتهای پیام/

کد خبر: 978142

وب گردی

وب گردی